|
|
|
|---|---|
|
BMW 520 Diesel 2017. Bromsbeläggen bak behöver bytas inom 190mil och besiktningen idag hittade att höger blinkers i backspegeln lagt av. Utan att bli långrandig kan jag säga att vill verkligen INTE ta bilen till Bavaria Danderyd om det går att undvika. Sämre och dyrare får man leta efter. Har både Meca och Mekonomen på gångavstånd från jobbet. Vågar man lämna in bilen där för att fixa bromsbeläggen bak och blinkersen tro? Och slippa att bromsbeläggslampan börjar lysa igen mitt i semestern för att de inte hade rätt BMW-utrustning eller tillvägagångssätt för att släcka lampan..? Anders | |
|
Enkla mekaniska arbeten så som att byta belägg klarar vilken verkstad som helst. Både Meca och Mekonomen har utrustning för att kunna nollställa serviceindikatorn rent generellt. Titta på recensioner på dom anläggningarna du har nära dig och ring och prata. |
|
|
Men var tydlig med att de ska nollställa rätt saker, har en gång vid byte av bromsvätska även fått milräknaren till oljeservice nollad av misstag på en E46a. Vet inte om man bör byta bromsslitagegivaren också när man byter - det kanske man ska vara tydlig med om man vill eller inte. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Tack för inputen. Jag tar en promenad över till en av verkstäderna efter lunchen. Verkar som att jag kan slippa Bavaria denna gång :-) Mvh Anders |
|
| Beställ delarna själv och ha dem med när du lämnar in bilen så blir det oftast både billigare och bättre. T.ex.:Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.