|
|
|
|---|---|
|
Hei! Jeg er en norsk kille, bosatt i Stockholm, som vurderer å kjøpe en M Coupe til våren.. Ser at de finnes for rundt 225.000,- på mobile.de nå. Hvordan blir prisene til våren? Og hvor mye kan jeg få igjen for den om 4 år, hvis jeg selger den da? Hvordan blir forsikringen? 27 år, Södermalm Noen andre tips på biler i samme prisklasse som jeg burde vurdere? Sport biler selvsagt :) Takker for innspill! | |
|
Hej hej! Tror det är svårt att spekulera i priserna. Över lag brukar det ju vara så att priserna på udda prestandabilar samt cabbar går ner under hösten och ligger sen ganska stabilt fram till på våren då priserna nästan kan gå upp igen (iaf får man känslan av det...), för att åter sjunka till hösten. Men kom ihåg att det är marknaden som styr, och marknaden här i Sverige behöver inte vara likadan som i t.ex. Tyskland, där prisutvecklingen kan vara annorlunda (Nu säger jag dock inte att det alltid är som jag beskrivit ovan). Att spekulera ett år frammåt är nog så svårt. 4år är nästan omöjligt, beror helt på hur du kommer sköta din bil, och hur andra kommer sköta sina bilar. Vilka nya modeller som BMW släpper, och så vidare. Ang. försäkringen så skulle jag gissa på runt 10kkr/år, beroende på hur och exakt var du bor och naturligtvis även på vilket försäkringsbolag du anlitar. Ring försäkringsbolagen och kolla, det skiljer oftast ganska mycket från bolag till bolag! Hör av dig om du undrar något annat! /eFx |
|
|
Har du få skadefria år och låg bonus ( vet inte hur länge du bott i sverige) Men hej, södermalm, gissar på närmare 35000.-/året. Det kostade min M3:a, bor i Årsta 3km från söder......också 27år. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.