AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Oldtimer
1.815

Veteranbil renoveras på verkstad - nu får jag inte tag i verkstaden. Vad göra?

Hej!

För drygt ett år sedan lämnade jag in en veteranbil på en firma för plåt- och lackarbete.
Firman verkade bra, hade många positiva omdömen och recensioner på sin facebooksida, under flera års tid verkade de ha nöjda kunder. Fick en bra känsla när jag lämnade in bilen, och i verkstaden fanns säkert ett 10-tal andra objekt, av olika slag och prisklasser.

Jobbet med min bil påbörjades under sommaren 2019, jag vet att verkstaden gjort en del arbete med karossen, jag fick uppdateringar då och då via telefon och lite bilder.

De senaste månaderna har jag dock inte fått kontakt med firman, varesig på mail, sms, telefon eller facebook/messanger. Senast jag fick svar var för två månader sedan, ett sms med texten "jag lovar ringa dig nästa vecka", men det skedde aldrig.
Jag har cirka 30 mil att åka till firman, därför har jag ännu inte åkt dit och kollat läget.

Hur ska jag gå vidare?
Ska jag polisanmäla?
Finns det någon annan juridisk väg att gå?

Otroligt jobbig situation....
Trist...

Känner du igen som bor närmre som du kan skicka dit för ett besök? Polisanmäla eller juridiska åtgärder innan du ens varit på plats själv är nog lönlöst.

Är firman helt osynlig på tex FB eller är det bara mot dig? Det är ju också en ganska unik situation just nu varpå det kanske finns en naturlig förklaring på varför personen inte svarar?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Åk dit! Att köra 60 mil är ju inte lika jobbigt som att dra igång en polisanmälan och gå i ovisshet.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Polisen kommer inte göra någonting baserat på detta. Det är inte olagligt att låta bli att svara i telefon. Åk dit och kolla eller be någon lite närmare om du har att åka förbi och titta. Är lokalen tom och bilen borta - ja då är det läge att koppla in polisen.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Speciella tider just nu, så behöver inte vara något allvarligt. I vilken del av landet är det? Kanske kan någon på forumet hjälpa dig med att titta efter.
An
436
AnderZ007
530iA-08 N53.272 hk.
CLA220 -20
Herregud. 30 mil enkel resa är väl inget mot den ångest du nu har.
Eller är det att du vill inse att du kan ha blivit lurad. Gissar att firman konkat!
Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
Hur gick det?
Mi
289
MickeM
2002-73
Hej,

det är inte denna firma?

Länk

De verkar ha stängt av hälsoskäl..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.