|
|
|
|---|---|
|
Är det någon fara att motorn skär om det läcker lite olja från topppackningen? (Tror jag kört ca 2 år med detta nu. Verkstaden ville gärna byta den.) Under förutsättning att det finns olja konstant. | |
|
Ventilkåpans packning, menar du? I så fall mer ett tråkigt hygienproblem än ett tekniskt. /Lennart |
|
|
Ja tack Lennart! Inget som man behöver bry sig på då? |
|
|
Många, de flesta här, hade nog åtgärdat saken. Men, visst, det går att leva med. Som sagt, ett mindre läckage är bara ett otyg men har ingen direkt teknisk betydelse. /Lennart |
|
|
Luktar lite bränt, min 330 E46 släppte också någon droppe olja men lät byta packningen då jag inte gillar när det luktar bränd olja om bilen. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Ja börjar de lukta bränt så får man byta den, men innan dess så är jag nog nöjd som de är. Tackar för era svar |
|
|
Jag tror mer på något av detta. Länk Eller Länk Ingen fara att köra vidare mer än att du får kladdigt motorrum och du får svarta fläckar under bilen. |
|
| Byt den. Inget stort jobb. | |
|
Tar nån timme att byta och kostar just inte så mycket! Blir så söligt under huven och där du parkerar. Verkar lite korkat att inte byta ;-) Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.