AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.485

Mitt tips, Streama Spotify till Bmw E91 från 2012

Sa
18
Salvion
320d Xdrive F31-2014
Hej

Jag är inte aktiv här men skrev en fråga förra året om hur jag kan få Spotify på min BMW 320D E91 från 2012 att funka och som jag minns det (kan inte söka efter och hitta min egen post) så har jag NU hittat vad som verkar vara en lösning, möjligen är detta välkänt men jag fick inte detta tipset här så vitt jag kan minnas.

Jag har då ett AUX och USB uttag i mitt-armstödet och köpte och fick idag en dosa och sladd som verkar fungera från www.eftermontering.se för 1195 kr...mm dyrt tyckte jag men om det funkar värt det.
enheten heter "AMI Bluetooth adapter för Audi, VW, MB, BMW - re-STREAM" [url]Länk

testade nu på perkeringen och det fungerar, hur bra det är och hur smidigt återstår att se men nu slipper jag se ut som en mopp när jag vill ha Spotify eller Ljudbok med headset i bilen.

Det finns säker andra alternativ men detta är det enda jag funnit och kanske har någon här glädje av det.
IL
69
IL
535i F10 2010
Hej, går det att bytta låtar med knapparna på ratten? Vad tycker du om den så länge?
Ro
68
Robbowitch
316d E91 -12 SÅLD
328i Xdrive F31
Jag har en sån här som har funkat kanon
kostade 150kr med frakt
Länk
Sa
18
Salvion
320d Xdrive F31-2014
@IL
Jodå det fungerar att både byta låt och justera volym.
När jag lyssnar på både Spotify och Ljudbok så avbryts uppspelningen av tex Trafikmeddelande.

För mig är det en ganska stor besvikelse att bilen inte redan från fabrik inte kunde stream musik trådlöst, men det är ju som det är och då är detta det enda alternativet jag sett som funkar, tveklöst värt det något höga priset, för mig!
IL
69
IL
535i F10 2010
Min bil har navigation och bluetooth men man kan bara prata i telefon. Den är byggt 02-2010 vet inte om man kan koda den på nåt set kanske?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.