AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
353

kylarvätslka ( kuhlwasser )

Robert V
hej ! lampan för kuhlwasser lyser ( jag antar att det e kylarvetska det betyder ) jag har fylt på ... nivån ligger finn ... o jag fylde på glykol ! vet ni om den kan mäta glykolhalten i vätskan eller kan nivå givaren strula ? ja eller om det nån tips om vad det kan vara ?
sebbe_bmw
Troligtvis givaren som spökar!
Finns ju mätare som man kan se halten i men det är med allsäkerhet givaren som spökar!

Ta loss givaren och spruta lite kontaktspary i den och testa den.. Kan vara så lätt!!

Sebbe
Jag bytte givaren på min 325:a för ett tag sedan då den falsklarmade. Den satt i botten på expansionskärlet i kylaren och kostade inte många pengar att köpa ny.

Mvh / Malte
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Är troligtvis givaren. Även jag bytte en sådan på min 325:a. Kommer inte ihåg exakt vad de kostade, men det var inte dyrt.
Robert V
... jag ska kolla givaren ... den kyler som vanligt annars kanske går nåt högre ... kan vara luft i systemet men då borde inte lampan spöka. Jag har klämt i en massa glykol nu iaf. Undrar om det har nåt att göra men temp mätaren ? den e lite ryckig ibland ... tack för alla tips ! har ni el shemor eller siter med intressant m635 fakta får ni gärna kasta ett mail !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.