|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har precis sparat ner både kartuppdatering (en dmg-fil) och en vanlig biluppdatering (en bin-fil) på en sticka. Kan jag stoppa i stickan i bilen så att båda uppdateringarna genomförs eller kan det bli något knas? Tack på förhand! | |
| Det borde fungera bra men man vet inte. Har uppdaterat bilen nyligen men inte med USB utan direkt. Har en kartuppdatering på en USB sticka och det verkar vara Linux format med md5 check summa på alla filer. Jag litar på den och kommer att köra in den så fort jag har tid. | |
| Dock om jag hade varit dig då hade jag skapat två stickor, en för bilen och en för nav och kört in dessa var för sig. | |
|
Har uppdaterat nav genom en USB sticka och det tog ungefär 15 minuter. Det var bara att stoppa in stickan, gick igång automatiskt och utan krångel, vilket var inte helt oväntat. Uppdatering av bilen görs när bilen är parkerad, tar också en stund, under tiden kan bilen inte köras. Hur gick det för dig? Har du slutfört uppdateringarna? |
|
|
Tack för input! Efter ett första misslyckande har jag inte provat mer. Ska försöka få till ett nytt test inom kort. |
|
| Varför inte uppdatera i två omgångar? | |
| Det blir nog så. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.