|
|
|
|---|---|
|
E38 -97 Satte i ett SIM-kort i modulen i bagaget, allt frid och fröjd, går att ringa med och bra täckning, men fungerar bara att använda den om bilen är avstängd. Så fprt jag startar motorn så "fryser" telefonen eller bara letar täckning som om sim kortet inte svarar. Vad kan orsaka denna störning? | |
|
Hej, Tyvärr kan jag inte ens gissa på något, men ett förtydligande kan nog hjälpa i fortsättningen: Fryser telefonen genast när du slår på tändningen, eller gör den det först när motorn startat? Det är viktigt att veta, tror jag. (Sen är det ju det där med SIM-kortet. När jag höll på med telefonen i min förra - 95, talades det en del om att kortets chip behövde vara av en viss äldre typ. Trodde knappt att sådan kort gick att få tag i längre Jag kan inte se vad det skulle kunna betyda i det här fallet - telefonen fungerar ju - men jag nämner det ändå. Ibland kan ju tekniska sammanhang vara oväntade.) /Lennart |
|
|
För att förtydliga då.. TELEFONEN fungerar endast att använda samt ringa med när radioläget (pos1) eller tändningen är på (pos2). Så fort jag startat bilen och motorn är igång så fryser telefonen och går ej att använda. Lyssnar jag i luren medans motorn är igång, då knäpper/tjuter det lätt i hörsnäckan. Ingen knapp reagerar ens när motorn är igång, det enda jag kan göra är att slå av telefonen helt så den slocknar så jag slipper blinkande alternativt röd lysande lampa vid navigatorn. |
|
|
Tack för ditt klargörande! :) Jag har fortfarande ingen förklaring, men har du kollat tidigare "telefontrådar" här på AP? Från den tiden det begav sig? De kanske kan ge dig en ingång. Den initiala frågeställningen i den här tråden rör knappast (?) ditt problem, men diskussionen kan likafullt ge en del nyttig information. Om än konstigt, tycker jag att simkortet ännu inte kan uteslutas som din felkälla. Men googla på eller sök direkt här ovan [Sök inlägg] : Länk /Lennart |
|
|
Har googlat och läst typ ALLT haha. Därför tänkte jag att jag gör en egen tråd. Tycker bara att det är märkligt att det går perfekt att ringa utom när bilen är igång. Så vore ju knasigt om simkortet spelade roll då.. men ska undersöka saken 👍 |
|
|
Får du samma effekt, om luren får sitta kvar i hållaren och du använder hands-free? /Lennart |
|
|
Grejade med telefonen ikväll igen.. Glömde även skria tidigare att telefonen "fryser" när jag vrider på lyset. Kan ladda upp filmklipp.. Första filmen är när nyckeln är i radioläget med avstängt lyse: Andra videon visar hur telefonen hakar upp sig när jag vrider på lyset: En idé som gnagt är att LED angel eyes som tidigare ägare installerat utgör störningar...? ska testa koppla bort dom vid tillfälle.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.