AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
726

Larminstallation i vår 520 touring -15? Tips mottages varmt!

bm
8
bmwsus86
520d touring -15
Hej!

I helgen hade vi inbrott i vår bmw 520, 2015, som saknade larm. De stal ratten och slog sönder den lilla rutan i bakdörren på höger sida :( Har hört oss för med bmw och de kommer att bekosta oss ett larm med en förenklad version av nivåreglering. Nu till frågan.. Kommer det att räcka med detta larmet eller rekommenderar någon även att sätta i ett larm från DEFA?

Rattkrycka är beställd, även SmartDNA och Stöldmärkning av rutorna.

Tacksam för massa råd och tips! Ha en fortsatt bra dag!

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kolla med BMW vad de vill ha i merkostnad för att installera Defa-larm.

Tidigare brukade BMW montera just Defa och de larmen ansågs väl som bra.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
bm
8
bmwsus86
520d touring -15
Okej, ska kolla med dom :) Tack!

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Skulle tagit DEFA. Jag råkade ut för samma sak 2016 och satte in DEFA då BMW Solna svarade att ca hälften av de drabbade hade originallarm och andra halvan utan, han kände inte till någon med DEFA-larm som drabbats då. Obs, en persons åsikt under våren 2016, inte statistiskt säkerställd data.

Men efter det har min parkeringsgranne blivit drabbad medan de lämnade min orörd som då stod med DEFA-larm. 80% säker att han hade originallarm. Har nu klarat mig 4 år sedan dess.
bm
8
bmwsus86
520d touring -15
Jättebra och veta. Tråkigt för dig att du också har blivit utsatt. Men är du nöjd med DEFA larmets funktion? Ingen krångel? Det kanske skrämmer tjuvarna att det inte är ett originallarm, för då vet de ju inte hur det är kopplat. Annars kör vi dubbla larm :)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Inga problem alls med det. Tänker knappt på att det finns. Löst ut en gång när det haglade, men då var inte min bil den enda i kvarteret som larmade. Ingen separat dosa eller dylikt, går på BMW nyckeln.

Hade disklock ett tag, men det var för stökigt. Tar tid av och på, risk att skada ratten om man är oförsiktigt och tar plats i bilen när den inte är på.
bm
8
bmwsus86
520d touring -15
Härlig recension av DEFA larmet :) Trodde inte att det skulle gå att sammankoppla den med bmw nyckeln men vad bra att det går :)

Har också tänkt tanken med disklock men valet föll på en Megalock istället. Hoppas att den inte ger märken på ratten, annars får vi lägga nått mellan. Det är nätterna som jag jobbar jag vill kunna använda den.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Ja för tusan. Separat nyckel för larmet... det känns ju inte så lite 90-tal. :)
bm
8
bmwsus86
520d touring -15
Haha!! :) :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.