|
|
|
|---|---|
|
Funderar på nästa andrabil och hustrun önskar SUV & AWD. Jag är ju förtjust i N55 motorn och ramlade över den här, Länk. Är dåligt påläst på X5, men inser att 35i versionen är mycket ovanlig och att denna är ganska sniket utrustad (även om jag själv inte gillar SUVar M-paket). Vad säger expertisen om konfigurationen X5 35i? Finns det ngt elementärt som denna bil saknar i utrustningväg som kan göra den extra svårsåld i nästa led? | |
| Skulle säga att den har det "nödvändigaste", sportstolar, navigation och dragkrok tänker jag på då. Trevligt med annat än standardljud om man uppskattar sånt. Ingen tomholk iaf. Däremot lär den vilja ha en del soppa, men det är en helt annan sak :) | |
|
Vad gäller utrustningen reagerar jag själv på avsaknaden av h/k och backkamera, men det går ev att leva med. Hur låter standard-hifi-systemet? Är det någon som kan beskriva vad Driving Assistant exakt innebär? N55an är ju en förbaskat trevlig motor och i min 135a går den att köra på 0,8 vid gubbkörning, men mer mot 1L/mil vid blandad körning. Givet viktskillnaden lär väl 1,1 blandad på X5an vara rimligt, men kanske tom mindre då man lär köra den betydligt lugnare än den intensiva M135an. Gissar att det skiljer ca 2dl/mil mot en X5 diesel, och det "betalar" jag gärna givet mindre knatter och vi kör ju mestadels korta sträckor så slipper även oroas för igensatt partikelfilter osv. |
|
| Soppakostnaden blir nog inte så stor i totalen och utbudet av 35i är väl begränsat så du får inte vara för kinkig med utrustningen. Tror också det blir en mer speciell bil än med 30d. | |
|
Körde en slagning i vroom - Finns 17st X5 35i inregistrerade i Sverige av totalt ca 3 000 bilar MY2014-2018. Det är en rar ärta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.