AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.716

7-serien F01 2009-2010

Ma
48
MaBlo
Mercedes C180 kombi
Jag går i tankarna på en 730d eller 740d ca 2009-10. Någon som kan ange några speciella fel som kan förstöra bilägarglädjen. (Hade gärna åter igen ägt en E38 ,728, 2000-2001.men det finns inte några till salu nu)

MaBlo
Hej,
Använd sökfunktionen här ovan och skriv in "F01" . Många trådar, alla inte relevanta för dig, men du får antagligen en bild.

/Lennart
Ma
48
MaBlo
Mercedes C180 kombi
Tack ! Jag har efter mejlets införande läst en del av "Fransosen". Tack till honom och dig !

MaBlo
Hej

Går också i tankarna på 7 serie fr 2009

Vad ska man tänka på de 730 fr 2010 som har gått ner än 22000mil.

Intresserad av dena ...vad ska man tänka på ..

Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Synd att den rullat lite för långt då blockets begagnatgaranti kan köpas till om bilen rullat mindre än 20000 mil...

När vi köpte vår XC70 med 21990 mil på mätaren från handlare så fick vi med 1 års garanti från nåt annat försäkringsbolag som kändes väldigt bra att ha - där gick gränsen vid 22000 mil.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk
Tack för info har ringt och prata med en som är säljare.

Vill inte gå under de pris som är nu 159900 för enligt de bilen är redan nedsatt fr 189.

Får se om det blir ngt köp ringde nu flera gånger och skickar sms ..läser men svarar inte.

Det kan vara ngt konstigt med bilen eller är det ngt annat vet ej men verkar oseriös bil service enligt min uppfattning.

Mvh
Ma
48
MaBlo
Mercedes C180 kombi
Jag har funderat och gått tillbaks till alla "gamla" men fina BMW jag har ägt. Och hjärtat säger köp, men förnuftet -låt bli ! BMW-bilar är struliga, alla möjliga småfel som måste åtgärdas annars lyser en lampa i displayen och den måste kodas bort. Köper man inget instrument för detta, blir bara den delen att släcka "lampor" väldigt dyr. De har känslig framvagn, alla leder som finns där slits och det är ingen billig affär. Injektorerna, spridarna går sönder på alla dessa 7-serien, kostar ca 2500 kr / st + arbetet och inkodning..... Antar att miltalet 20 000 mil och uppåt är OK med dieselmotor. Om inte spridarna är bytta, är det en överhängande risk att de kommer. Men med tanke på prislappen då bilen var ny, kanske ca 150 000 kr är OK. Låt pengabörsen avgöra. MEN reservera ca 50 000 kr för "olyckliga" reparationer och pruta tills du kräker och säljaren vill att du ska fara åt h-----e. Jag har lagt min lust och begär bakom mig......Lycka till om du köper.

MaBlo
thekinglives
Mabio: Inte har väl dieslarna problem med spridare? många lampor som kan tändas helt klart, men lättare att åtgärda grundfelet än att stympa bilens funktioner.
Hej

Har testat bilen och det är ok det ändå som är negativa är att när man accelererar fr 90-140 vid full gas så vibrerar på höger sida och det känns i ratten.
Inget vid inbromsning eller så endast när man gasar för fullt men släpper man på gasen känns inget,inga vibrationer skakningar.

Vet ej vad som kan vara problem så tänkte Nej kan vara fel för 2tkr men också för 50tkr.
Det är många problem läser flera inlägg med vibration men att köpa med fel och det är 7serie så blir dyrt i slutändan.

Det är kanske därför den är nedsatt från 189 till 159.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.