|
|
|
|---|---|
|
I morse så såg jag en bil på blocket som var av intresse för mig, Det jag brukar göra är att med reg numret gå in på Transportstyrelsen och biluppgifter.se och ”nyfiket” kolla lite historik om tidigare ägarbyten och dylikt, det normalt alla kanske gör. Omgående så går det att se att senaste servicen (km) är utförd innan den senaste besiktningen för 900 mil sedan, det vill säga att bilen rullat -900 mil sedan den senaste besiktningen, Då jag i ett mail påtalar detta för säljaren på blocket, tar det inte många minuter innan annonsen inte finns längre. Jag kan väl inte veta helt säkert men jag misstänker en ”tillbakajusterad” km räknare?! | |
|
Tja, något märkligt är det då den för knappt ett halvår sedan hade gått kortare sträcka än angivet i annons... KVD bil hade en annons i februari där den gått 200 mil kortare än senare blocketannons som nu är borttagen (upplagd 24/5). Kan ju vara felskrivning i annonsen men det bör undersökas noggrant! Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Syns inga konstigheter hos carinfo iallafall, ser ut att stämma med service och besiktning där. Att miltalet i annonser inte stämmer exakt är väl inget ovanligt. | |
| Johan: Att bilen gått kortare sträcka för 6 månader sen är väl knappast konstigt? ;-) | |
|
Löwet, felskrivning - ska givetvis vara längre...ca 200 mil längre i Februari...den hade gått nästan exakt (en mil mer!) vid service 15/1 i förhållande till annonsen som lades upp idag. :P Så något är knas - antingen skruvad eller felskrivning någonstans. Oavsett bör man kolla upp det och få bekräftat vilket fel det är. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Fast varför skulle man skruva tillbaka en mätare ~200 mil på en bil som gått över 11k mil? Verkar meningslöst, är nog bara en felskrivning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.