|
|
|
|---|---|
|
Vad tror panelen om dessa bilar? Är en svensksåld bild med hyffsade mil ett säkert köp? Betala runt 400.. Det ligger några ute nu men de verkar sjukt svårsålda.. | |
|
Den lågkonjunktur vi är i/kommer att komma i, kommer att hålla i sig i många år. Jag tror att bilar, speciellt entusiastbilar kommer att sjunka duktiigt andra halvan av året och nästa år oavsett om det är en lågmilad Svsåld 1M eller någon annan modell. Mina fem öre. Asken |
|
| Så kan det säkert vara - å andra sidan lär utbudet på entusiastbilar bli mindre. För vem vill sälja om man inte är absolut tvungen när priserna är i botten. | |
|
Utbudet är så litet i Sverige så ser ingen anledning att bilarna skulle rasa något nämnvärt, om de de ens rasar. Om man nu inte har råd att köra den är det ju bara ställa av och vänta tills allt vänder. |
|
|
Bara så att alla är med på det... Problemet med lågkonjunktur är ju att många som idag har råd inte kommer att ha det framåt. Jag tror som Asken att de kommer att sjunka en del framåt. Förmodligen inga jättedrop, men ändå. Har själv varit i begrepp att köpa "entusiastbil", men överväger att skjuta på det ett år för att se hur hur landet ligger. Den som lever får se. |
|
|
Är så trött på allt det negativa man läser om, Corona och lågkonjuktur så jag köpte faktiskt själv en bil idag. Haha den lär ju droppa men va fan. Man lever bara en gång. Niklas. Köp du dig en 1M! |
|
|
Phoenix - blev det en Z4M? En lågkonjunktur drabbar främst nybilsförsäljningen och dyra entusiastbilar. Men även om en t ex 1M skulle gå ner i 20% i pris så är det inte mer än den årliga värdeminskningen på en ordinär standard/familjebil. Skillnaden är att 1M förmodligen går upp i värde igen när väl lågkonjunkturen är slut. |
|
Transocean |
Vad tror ni om M1 då? Lågkonjunktur? |
|
Svårt att veta var det tar vägen. Många dyra bilar finansieras från besparingar i form av aktier. Börsen har sjunkit i runda slängar 20% och då tar det nog emot för många att sälja till 20% lägre pris och köpa en bil för samma pris som innan. Alla säljare har inte insett (eller vill inte inse) det och ligger kvar! Sen är det härlig att en del struntar i det, köper det man vill ha nu och njuter av det:) |
|
|
Nä ingen Z4M tyvärr. Blev Turbo, igen :) M1 lär öka, 1M vet vi inte. Förlåt ;) Tror inte man ska tänka så mycket. Gå efter magkänslan och hjärta. |
|
|
Otroligt svårt att sia vart priserna kommer ta vägen för speciella objekt. Min uppskattning är dock att en ovanlig bil som 1M och fina exemplar av densamma inte kommer påverkas i större omfattning. Visst, om man skulle behöva sälja fort så finns risken för sämre betalt men över tid så hade jag inte oroat mig. Phoenix: roligt att höra! |
|
|
Svårt att säga men själv tror jag inte 1M kommer tappa värde. Svårare att hitta köpare till bil oavsett dessa tider. 2st svart sv-sålda försvunnit från Blocket nu i Maj. Ena med runt 10k mil BP 449:- och den andra med ca 6k mil BP 489:-. Men ej säker på om dom blivit sålda eller ej. Tror den vita Tyskimporten med ca 4k mil står på tur, innan 490:- nu 475:-. |
|
|
Jag är inte riktigt lika pessimistiska som andra i tråden - håller med om att vissa områden kommer få rejält med stryk men andra områden kommer blomstra pga krisen. Det finns alltid möjligheter om man bara väljer vart man vill se. Däremot tror jag det stora klippet på begagnatmarknaden gjordes av de som slog till i mars. Det gick ett par veckor där i stort sett ingenting såldes. Hade min Macan S ute då, billigast i Sverige men trögt. Bästa budet var 60kkr under mitt pris och han backade ur när jag ville göra affär för vad han ville ge. Väntade sedan en månad och lade ut den igen, nu 20kkr högre pris. Såldes omgående utan prutning. Så vill du ha en 1M så köp en nu och njut av den i sommar. Skulle den halveras k pris till hösten lovar jag köpa den av dig direkt. ;-) |
|
|
Jag har en annan teori och det är att jag tror vi kommer vi en ordentlig studs tillbaka i konjunkturen när det gett sig, pratar om början nästa år tror jag på ett rejält uppsving igen. Det kommer finnas sånt uppdämt behov när marknaden väl återhämtar sig efter Corona. |
|
|
Ja det är lugnt sagt speciella tider.. 1m är ju tämligen unik jämfört med ex. M2 som kan påverkas mer. Jag ska fundera lite hur jag ska göra. I värsta fall tappar man väl runt 50k i det korta perspektivet. Men är det en fin bil bör ju ett värde på 350 ändå finnas kvar. Jag ska se om jag kan komma i mål med nån affär 😃 |
|
|
Ribban_ Får man vara nyfiken på vilken 1M det gäller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.