|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en BMW 320 Gran Turismo m-sport(om detta spelar någon roll) och letar efter rengörningsprodukter. Är m-sport läderstolar(tror iaf det är läder om det inte finns något liknande material bmw använder?) och hade velat ha något sorts medel som både återfuktar/skyddar och samtidigt är rengörande. Vad rekommenderas för prisvärdig produkt? Sedan till utvändig rengöring har jag spanat in tershines produkter. Rekommenderas dessa eller finns det andra som är mer prisvärda? Tack på förhand :-) | |
|
Tjena! Bilt Hamber har kanongrejer för det utvändiga enligt min egen erfarenhet. Invändigt vet jag inte hur deras grejer funkar. Surfex HD, Snow Foam, Wheel Cleaner och Korrosol kommer du långt med. En lerduk fine grade om du inte vill riskera att repa för mycket, annars en medium. Kör CarChem 1:1000 schampo och det är också mycket bra. Men det finns ju en uppsjö av bra produkter där ute. |
|
|
För lädret så tycker jag att BMWs egna lädervård funkar bra, antingen bara deras lotion som rengör och återfuktar eller om det är smutsigare så först deras rengöringsfoam och sen lotion. Pingens har också bra produkter. Tershine kan jag rekommendera, kör flera produkter därifrån och tycker att alla gör det de ska och har inget att klaga på. Prisvärt vet jag inte, men det funkar bra iaf! |
|
Transocean |
Vanlig hudlotion från Lidl funkar jättebra. |
|
Tack för alla tips, uppskattas! Blir och köpa bmw egna lädervård. Ska kolla in bilt hamber, blir antingen de eller teershine :) |
|
|
Jag har dakota läder i min 3 serie och har använt både Gyeon Q2M LeatherSet Mild Och Sonax Xtreme Luxury Leather Care som är en allt i ett produkt...ger nykänsla i lädret. Men Båda funkar kanon tycker jag. |
|
| Tack så mycket för tipset | |
|
Det där med vanlig hudlotion vill jag nog inte hålla med om. Jag har av misstag i en tidigare bil smort mig och barnen med solkärm och sedan kört bil. Växelspaken och ratten blev aldrig riktigt sig själv igen efter det. Jag var inte flåtigt fet om händerna men båda delarna reagerade med solkrämen och fick en ruggad ojämn yta och inte alls blank och jämn som tidigare. Jag har använt BMWs ledepflege samt något medel köpt i en möbelaffär, minns inte namnet. Man ska nog köpa medel för billäder, billäder exponeras ju över året för temperaturer mellan -20 och +50 i svenskt klimat. Det skiljer sig lite från vanliga inomhus-lädersoffor. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
| Pingens läderkit slår allt! | |
Transocean |
Hudlotion (fuktighetskräm) och solkräm är besläktade men inte likadana bilvårdsprodukter. Solkrem funkar bäst på ljusbruna lädersäter. Barnsolkräm (solfaktor 50+) brukas endast till det vita lädret på s k "cabbar". Vanlig fuktighetskräm funkar till alla bilar. Kladdar inte, missfärgar inte. SF 50+ barnekräm tar knäcken på din inredning. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.