|
|
|
|---|---|
|
Har länge haft felkod på min yaw rate sensor enligt BMW scanner 140 Jag hade loss förarstolen igår och fick lokaliserat sensorn och kollade kontakter om det fanns fukt Men kontakten såg ok ut. Behöver en ny yaw rate senson kodas om ? Ingen som har en liggandes ? ska vara detta nummer 34526764018 Någon härinne som köpt en sådan , dom är ju svindyra om man ska köpa en ny. Jag har inga felkoder på ABS systemet ...abs lampan lyser inte... Det är DSC och handbroms lampan som lyser gult.. Tacksam för hjälp. | |
|
Kan det vara fel på abs givarna vid hjulen även om man inte får felkod på det ...eller att lampan inte lyser....dsc lampan lyser och gul handbroms.. Borde man kolla alla givare vid hjulen så dom inte är rostiga och dåliga min lampa lyser endast när det är fuktigt ute eller kallt... just nu är det 20 grader ute och torrt och varmt...då lyser den inte !! |
|
|
Yaw rate sensor har inte med ABS att göra. Det betyder giringssensor dvs hur mycket bilen vrider sig (girar) runt vertikalaxeln. Kort sagt hur mycket bilen sladdar eller kanar. Signalen jämförs med rattutslag och tillsammans med hastigheten räknas sedan ut hur mycket bilen ska vrida sig då den rör sig normalt dvs inte överstyr eller understyr. ABS:en används sedan för att häva sladd eller understyrning så bilen rätar upp sig. Vänligen Näckrosen. I rather go ponding |
|
|
Jag hade felkoder (minns inte vilka) och gul lampa som tändes, skaffade då en Yaw rate sensor från en skrot i tyskland men det löste inte mitt problem. Visade sig senare att det var styrvinkelsensorn som var trasig. Så jag har en begagnad sensor med rätt nummer som du kan få köpa om du behöver. |
|
|
Hej Hur mycket ska du ha för sensorn ? Vilket nummer är det på din så får jag dubbelkolla. |
|
|
Så här står det på den S: 3452-6 764 018.0 500: vill jag ha |
|
| Så här ser den ut Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.