|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en -15 328i som jag skulle vilja få lite bättre ljud på. Är det någon som har erfarenhet av det och kan ge tips på hur och vad? Vill inte bara ha ett ”risigt” ljud och fimpa dämpare, utan bara lite mer muller. Alla tips uppskattas! | |
|
Ganska svårt att få en rak 2 liters 4 a med turbo att låta kul. Antar att du inte är ute efter de hemska läten som diverse avloppsrörs bestyckade Volvo,Saab och Subarus som förpestar dagens utomhusmiljö? Men kolla Armytrix. Ganska dyra men de låter faktiskt ganska bra i sammanhanget. Finns klipp på tuben. |
|
|
Hej! Nej jag vet, det som är det svåra... Hittade en person på Länk som har en setup som låter så grymt bra, men jag har så sjukt dålig koll på dels vad som är lagligt vad gäller avgasrening och dels vad som är vad. ” He's My Set up . Downpipe Custom Y Pipe Muffler Delete. and JB4 Drivers Mod Tune.” Det jag förstår av hans setup är downpipen, antar att Y pipe är en förgrening, borttagning av ljuddämparen samt JB4 programvara för lite popcorn effekt? Skulle en sån setup ens gå igenom besiktning i Sverige? Jag antar att man behöver båda katalysatorerna som sitter på orginal? Mvh |
|
| Ska kolla Armytrix förövrigt! | |
Transocean |
Om bilen kommer att klara besiktningen med en tuningbox samt borttaget dämpare? Tuning ger ju inte bättre sound bortsett från att man kan höra turbon vina bättre, så om man tar av JB4-boxen innan man besiktigar är väl frågan om bilen går igenom med bara en ljuddämpare? Katten sitter väl kvar eller handlar det om catless downpipe? |
|
@Transocean Hej! Antar att han kör på catless, ska länka klipp. Tror du att det är värt att bara byta ljuddämpare och slutrör? Är som sagt ganska begränsad i mina kunskaper. Det är inte specifikt den extrema nivån i klippen jag behöver uppnå, utan jag skulle klara mig med lite mer högljudt än orginal. Som sagt, tror ni det går med endast byte av dämpare eller är det bortkastade pengar? |
|
|
Det var väl ljud inte effekt du var ute efter? Catless down pipe handlar mer om effekt och troligtvis går inte bilen igenom besiktningen utan katalysator. Tror att du skall ha ett cat back system med flärpar. Typ Armytrix och det jag själv har. Där den främre ljuddämparen är borttagen och att du helt kan koppla förbi bakre ljuddämparen. Dvs helt raka rör. Av någon outgrundlig anledning är det "iaf mitt system" helt lagligt på väg men inte för racing då det låter för högt. |
|
|
@428 Nej precis, ljud jag är ute efter! Okej, då hänger jag med! Vad lite mer specifikt har du för set up? Länk? |
|
|
Här kommer ett klipp. Kör inte 428 längre utan 440 MPPSK. |
|
| Som sagt, är det någon som tror att det räcker att byta ljuddämpare eller kommer det vara bortkastat? | |
Transocean |
100% bortkastat. En rak turbofyra kan inte låta som en rak sexa eller en v8. |
|
428an med Armytrix röret låter som en grästrimmer. Urk! "prut, prut, pruuuuuutttt" |
|
|
Njae. För att vara en fyra då låter Armytrix i verkligheten så bra det kan bli med en fyra. Men min B58 låter lite bättre. @Löwet du har en massa inlägg men ganska ofta undrar jag om du har någon egen erfarenhet i ämnena du kommenterar. |
|
| Vi har en performanceljuddämpare på vår f30 330i som vi lät bmw montera vid leverans. Helt klart ett gott gurgel på lägre varvtal, noll drone i kupén och vasst läte på högre. Rekommenderas? Dock är det som med alla bmws performanceprylar väldigt maskerat och anonymt jämfört med riktiga eftermarknadsgrejer. Det är det ja gillar, men många tycker det är money for nothing. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.