|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett ploppande ljud från bak (eller var det fram) vagnen =). Det framkommer både när fram- och bakvagnen "går i", men rörelser kan ju fortplanta sig. Det hörs när man kör på smågupp, typ brunnslock, men inte vid större (vägbulor osv). Ljudet har funnits sedan jag köpte bilen och det kan vara så att jag bara inbildar mej att det blir "värre". Silentblocken är det nog inte, ljudet e inte "klonkande" och vagnen känns otroligt tight, detta är inget man känner, det bara hörs. Jag har en polare som jobbar på SBP, var där häromdagen efter stängning och gick igenom framvagnen och körde med "skaken", alla bussningar/spindlar är som nya. Han bara garvade; "ja denna hade gått genom utan några problem". Jag passade även på att rycka o slita i stag o armar, utan att finna nåt glapp. Jag hittade en tråd om ett liknande fenomen, "låter som om en trave bräder ligger i skuffen" och där hade det hjälpt med att byta dom övre, bakre stötdämparlageringarna (puuh) och efter att idag haft av klädseln och tittat kan jag konststera att även dom e superfriska! Som nytt! Bilen rullar sedan c:a 3k mil på KW Gewindefahrwerk coilovers. Tips? Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.