|
|
|
|---|---|
|
Köpte en fin E39 540i i fjol. Allt fungerar utom elbakluckan. När man öppnar den surrar det till i låset och luckan åker ut några cm, det är allt. Hör inte att hydraulpumpen startar. Var ska jag börja? Har läst mig till att det finns mikrobrytare någonstans? Hydraulpumpen, var sitter den och hur kontrollerar man den? Antar att det finns en metod för felsökning och hoppas att någon av er kan dela med sig av kunskaperna. Allt gott! A A | |
|
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Men tills någon som kan hjälpa dig skriver så kan du ju alltid läsa på lite Länk |
|
|
Tack TheBear89! Ska läsa på, men vill gärna ha en felökningsmetod. A A |
|
|
Eftersom du inte vet vart grejerna sitter i bilen är det rätt grundläggande att börja med att ta reda på det. Gå in på realoem.com och studera sprängskisser tills du hittar alla komponenter. Därefter är det dags att leta reda på elschemat och sätta sig in i det för att kunna felsöka elsystemet. Att fixa med halvgamla välutrustade bmw är 75% förstudie vid datorn (ja, du behöver en dator för elschemats program) 10% diagnos med datorn och 15% mekande. // Magnus |
|
|
Samma prylar i E38. Så utöka sökningen så bör du hitta något. Läst av felkoder? En komponent som kan fallera är lägesgivaren i bakluckan, den som känner av vinkeln. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.