|
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Tänkte byta oljan själv nu men vilken skall man använda? Är ju en "djungel" därute :) Castrol - så mycket vet jag men vilken? "Jag klimatkompenserar din miljöbil med min bensindrivna SUV" BMW CS #05XXX |
|
Enligt denna Länk skall du ha 10w-60 och om du klickar dig vidare till denna Länk så finner du godkända oljor. Castrol Edge Professional TWS är en godkänd olja men om du googlar just Castrol Edge Professional TWS så får du fram viss info som säger att den oljan ersätts av Castrol SUPERCAR 10W-60. Jag beställde exakt den oljan i 20-litersdunk här Länk förra veckan och det gick riktigt snabbt att få hem den. Jag var in på M-bilar i Västerås strax innan. De säljer denna olja enbart på 1-litersflaska för typ 290 kr/l. Du betalar alltså knappt något mer för 20 liter från Tyskland jämfört med 5,5 liter från BMW. |
|
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
OK. Tackar. Att priserna på bildelar/olja är lägre i Tyskland har jag fått erfara när det gäller dotterns sorgebarn. Jädrar vad dyronomen gör skäl för namnet i jämförelse :) "Jag klimatkompenserar din miljöbil med min bensindrivna SUV" BMW CS #05XXX |
|
Sist har jag beställt från Oljemagasinet, de är faktiskt inte dyra alls. Beställer man innan kl 12 har man oljan dagen efter. Grym service. 897:- för 6L men ja, det är lite billigare i Tyskland. |
|
|
Castrol byter namn nästan varje år på 10w-60-oljan så det blir ju lite snårigt. Nu heter den som sagt Edge Supercar. Jag köpte också senast från Oljemagasinet: Länk Oljan var tappad 2018-12-18 så den var inte purfärsk direkt. När jag köpte från Mapodo senast var oljan bara nån månad gammal. Köp mer från Sverige så de får bättre omsättning på oljorna! :) |
|
Tackar. Jag frågade en tysk på jobbet på chans om han visste ngt. Vips! Med förskottsbetalning och rabatt så ville han ha 1550:- för 2 x 6L. Hans föräldrar tar med sig oljan den dagen de vågar sig hit till krankenschweden. :) "Jag klimatkompenserar din miljöbil med min bensindrivna SUV" BMW CS #05XXX |
Mekonomen vill ha 941 kr för 4 L. Vilka rövare. "Jag klimatkompenserar din miljöbil med min bensindrivna SUV" BMW CS #05XXX |
|
För de pengarna hade du nästan fått 20 liter... Länk "Dyronomen" heter det väl!? ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Varfär konkar inte mekonomen nån gång? sämre ställe vet jag inte, har dom nåt av intresse än att vara svindyra? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.