|
|
|
|---|---|
|
Hej Någon som bytt vindruta på en e34? Är det svårt? | |
|
Du borde väl ha runt 1500:- i självrisk på din försäkring, lättast att lämna in den på BMW och låta dom byta den för den summan istället. Gör du det själv måste du ju ha utrustning för att kunna skära ut den plus att du måste köpa rutan. |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Stämmer, E34 har limmad vindruta (till skillnad mot tidigare modeller som tex E30). Så jag skulle vilja säga det är svårt och inget att rekommendera. Har man en hel- eller halvförsäkring kostar självrisken typiskt 1500-2000 SEK (i min försäkring kostar det 1800 SEK då jag gjorde det nyligen på en icke-BMW för det var på tok för många stenskott på den vindrutan). Men har man bara trafikförsäkring så får man såklart betala själv - men det är inte så vansinnigt dyrt ändåså på äldre/enklare bilar som E34 (dagens moderna bilar är en mardröm jämfört med). När kostnaden för helförsäkring började sniffa på 30 KSEK om året runt 2005 så tröttnade jag och körde med bara trafikförsäkring på min E34 535i (Trygg-Hansa 26353 SEK, If 27085 SEK, Länsförsäkringar 27672 SEK och två försäkringsbolag vägrade hel- och halvförsäkra bilen). |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.