AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
511

ABS-lampan lyser E36 320

Tjena,

Polaren har införskaffat en E36 320 1995a utan ASC och ABS lampan lyser konstant.

Har testat att mäta absgivarna och där får vi 1ohm på varje givare. Kransarna ser hela och fina ut, har även testat med Norsk reset men ABS lampan försvinner inte. Misstänker därav att det är ABS enheten som strular

Går det att läsa av felkoder på ABS med INPA? Vill minnas att INPA inte stödjer den funktionen på E36orna.

Mottager gärna övrig input för att kunna lösa problemet om någon har tips.

Tack på förhand,
Mvh Joakim
Hej,

Tror att du har lika kort minne som jag... :)

I en tråd om SRS som du startade den 6 juni 2019 skrev OlaO bl a om INPA med USB - anslutning:

"Fungerar fint med USB. Dock är det så om du ska få kontakt med en e36as samtliga styrdon så behövs ett helt annat interface och en äldre Inpa samt då en dator med com port. Men med en modernare USB Inpa eller BMW scanner så får du kontakt med DME SRS EWS ABS och ev EGS."

Lägg märke till att ABS nämns bland moduler som täcks.

/Lennart
Ja just det ja. Tack för svar Lennart. Mitt minne är lite kort när det kommer till sånt här får jag medge men det har ju ändå gått nästan ett år. Det vart ett tag sedan jag pillade med INPA nu. :)

Då kan jag väll iaf konstatera att ABS-modulen är skrot antagligen om den inte får kontakt.

Mvh
Joakim
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Får du kontakt med övriga "möjliga" styrenheter så är det sannolikt så att den är trasig.

Mvh Ola

Mina bilar:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.