|
|
|
|---|---|
|
Är ganska novis vad det gäller bilar men köpte min z4 förra året och då var den sänkt med H&R 25mm och 19" fälgar. Jag upplever att den är extremt hård i dämpningen och den slår dessutom i bak ibland vid normala väg-ojämnheter på E4an tex. Vad kan jag förvänta mig för skillnad om jag byter tillbaka till original? Upplever även att vägbruset blir väldigt högt när man kommer upp i 100 km/h +, men det gissar jag mest beror mest på 19" fälgarna :) | |
|
Inte svar på din fråga men mitt tips är att köpa en uppsättning bra coilovers så kan du ställa både höjd och hårdhet efter eget tycke. Det fina med coils är ju att du kan både ha en hög hård bil och en mjuk låg. Men du kanske har original liggande och då är det kanske vettigt att montera dem förstås. Rent pengamässigt. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Tack för tipset OlaO :) | |
| Mycket riktigt har jag original liggande | |
|
Jag kör K-sport coilovers på min M5 och är mycket nöjd. Du har alltså fjädrarna liggande då och idag sitter originaldämparna på fast med kortare HR fjädrar? Lite bök att byta då förstås. Men om du har kompletta originalstötar med fjädrar så kanske det är värt att hänga på dem och testa. Dock är ju skicket på dem okänt och det vet man ju inte förrän de sitter på. Men om bilen inte gått så långt är de säkert bra. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Chello! Jag har också köpt en 23i. Höll på och labbade med min förra Z4. Valde standardhöjd ( pga fartbulor) och Bilstein B6.... Bilen gick helt otroligt bra i rondeller osv. Coilovers sägs vara bra på bana men ej lika bra som standardfjädring på vägar... Det är vad jag har hört Izzy |
|
|
Tack för alla svar :) @OlaO Ja precis. Bilen har bara gått ca 6000 mil så originalfjädrarna borde vara helt okej skick. Fick offert på ca 5000 kr på att byta olja plus byta fjädrarna. Ska nog testa det för det är obehagligt när det tar i skärmarna så fort man kör över 100 km/h och det kommer ett litet gupp på e4an. |
|
|
Låter som rätt väg att gå! Återrapportera hur det blev sen. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Om det "tar i skärmarna" är det väl knappast sänkningen som är problemet, det låter mer som helt felaktiga fälgar? | |
| @Ge skärmarna är nog fel begrepp. Det är BMW-original-fälgar, tror det tar i plasten som sitter i hjulhuset. | |
| Det låter rimligare. Fast egentligen borde inte en blygsam sänkning göra så att det tar i om allt är rätt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.