|
|
|
|---|---|
|
Hej hej, Har en F11 535D (2011) som har börjat säcka ihop lite på ena sidan då den stått 2 - 3 dagar, Själv gissar jag på att ena bälgen har pyspunka. Men det jag undrar är om det är några speciella bälgar jag behöver då bilen har aktivt chassi (sport läge). Har tittat runt lite på bälgar här och där och blir inte riktigt klok på detta. Tack på förhand! | |
|
Bmw använder ett antal olika varianter beroende på utrustning. De som finns på eftermarknaden tycks dock vara en variant som ersätter alla BMWs utom den som sitter på bilar med aktiv styrning. Vill minnas att detta forum gillar Arnott. Jag själv monterade "billigaste billiga ebaybälgarna" för typ fyra år sedan och det har funkat bra. Jag upplever dock bilen som lite stötigare i fjädringen. Slutsats: * Ska du ha original så ska du ha "rätt" bälg utifrån att du har sportchassie * Ska du ha eftermarknads, t ex Arnott, så är det antagligen samma bälg osvsett utrustning (bortsett från aktiv styrning). * Angående fabrikat: frågan har varit uppe flera gånger, så använd sökfunktionen. Mvh, Björn |
|
| Okej tack för snabbt svar, Då måste jag fråga vad är det för några jag behöver för aktiv styrning då? Tänkte om Arnott eller liknande kunde fungera? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.