|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har en 760 från 2010 sen 1 år tillbaka, importerad från Tyskland. Den har fått tilltagande problem med att starta kall. Det låter som det är problem med insprutning/tändning. Ibland startar den perfekt, speciellt om den är varm. Är den kall startar den oftast dåligt, hackigt, ojämnt, och då stänger jag av och startar om och då går den perfekt, oftast efter 1 omstart. Ibland har den dock riktigt svårt att starta och ger meddelandet "DRIVLINA, Kör försiktigt, Full drivkraft inte tillgänglig". Min misstanke efter diskussioner med sakkunniga och googlande är att det är problem med insprutarna/injektorerna, som tydligen har varit ett vanligt fel på modellen. Min fråga är: Låter diagnosen rimlig? Och, var i södra Sverige får man åtgärdat det? Är det någon som kan rekommendera någon? Jag har inte jättebra förtroende för Förenade Bil, så det är inte aktuellt. Need for Speed i Malmö och Autobahn i Svedala har sagt nej. Mechanum i Malmö har gett mig en offert på 52 tkr. Och jag har fyllt på insprutarrengöring (eller vad det heter) flera gånger utan effekt. Och jag tankar alltid 98 oktan. Tacksam för alla förslag och inputs! /Maria | |
| Jarls? | |
|
Tack! Ska kolla upp. /Maria |
|
| Tjena har haft samma problem som du å de va ett par injektorer som stod å läckte bränsle när bilen stod still ett tag | |
|
Hej! Ok, fick du det åtgärdat? Blev det bra? |
|
| Jag misstänker ju iofs bränslepumpen/pumparna (är det flera på den modellen också) men spruten är ju också en trolig felkälla. | |
| Ok, tack för input. | |
| Japp de blev bra ,priset du fick de är ju byte av alla injektorer å de är ju en onödig kostnad de kan ju kolla vilka som de är läkage på | |
|
Testa att göra rent luftmassemätarna! Se detta youtube-klippet. Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.