AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.283

Klarhet i denna connected drive djungeln (Spotify) X5 F15 - 15

St
9
SteauaR
X5 30d F15 -15
Hej,

Har sökt med lykta men inte funnit. Det jag undrar är ifall jag tecknar ett Bmw online abonnemang, fungerar det då att ladda ner Spotify appen i bilen, logga in där med mitt konto och lyssna på?

Eller går detta inte på min idrive version?

Idrive 4 NBT
Jag tror inte det. Min gamla faceliftade X3 modellår 2015 kunde endast spela Spotify via mobiltelefonen. Från början fanns det två appar Till iPhone och när jag kopplade in min iPhone via usb kabel så laddades en Spotify app in i bilen men telefonen krävdes fortfarande . Möjligheten att koppla ihop via kabel försvann vid den senaste mjukvaruuppgraderingen och nu går det endast att spela via bluetooth och appen i bilen är borta. Det går fortfarande att kontrollera visa aspekter av uppspelningen och jag ser låtensnamn osv.
42
785
428
Företaget äger min bil😬😬😬😬
Vet inte vilken version som avses.

I nyare iaf efter 18 så finns appen i bilen.(har den själv. varianten med pekskärm.)
Men den visas inte förrän tel är connected.

Det verkar som om att den endast ger möjlighet att styra te!. (När den vill).

Får i princip upp en spegling av mobilen (dock lite annan layout) och i princip samma funktioner.
I min nya bil finns appen i bilen och kräver ingen telefon i huvudtaget.
42
785
428
Ok då har du kanske en nyare variant. Min är en 440i 18 med samtliga paket och abonnemang.

Kör Android om det har någon betydelse?

Vad har du för bil och årsmodell?
X3 30i 2020 uthämtad idag 😊
St
9
SteauaR
X5 30d F15 -15
Som jag misstänkte då. Blir och fortsätta använda bluetooth och vara glad tills man byter upp sig 😁
42
785
428
Grattis, lite klen motor kan jag tycka men å andra sidan så har du ju full app (jag har bara 1/2)
Grattis😀😀😀

Men det verkar som om att det finns 3 varianter.

1. Ingen app. Funkar att spela musik etc med mobilens/bilens Interface. Displayen visar typ Samsung Sxx och låt artist.

2. Min variant. Spotify speglat visas i displayen och en Spotify ikon finns valbar. Alla listor och sökningar funkar i bilens pekskärm. Dock via uppkopplad mobil.

3 Full app ingen mobil behövs.
Hade gärna köpt en 40i men å andra sidan så är jag rätt nöjd med mitt äktenskap så det blev en kompromiss 😁
42
785
428
Lite humor är aldrig fel. Och har full förståelse, det är för min del att kämpa hårt för en 440 coupé dessutom trimmad.😋
Ha en skön kväll och grattis till bilen och frugan.😀😀😀
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.