AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
500

BMW 335i Coupé: Vibrerande ljud från bälteshållaren

Gl
10
Glimtunga
BMW 335i Coupé -08
Hej!

Nyligen köpt en BMW 335i Coupé -08 och får vid vissa hastigheter och diverse underlag påtagligt vibrationsljud från den plastkåpa som matar bältet i axelhöjd på förarsidan. Trycker man lätt fingret mot själva plast-delen slutar ljudet.

Någon som har tips på hur jag kan få bort ljudet då plasten inte sitter märkbart löst? Eller är det ett vanligt fel som man bara får lära sig leva med?

Stort tack på förhand och även för alla hundratals inlägg jag läst här innan jag införskaffade bilen.
Gl
10
Glimtunga
BMW 335i Coupé -08
Bumpar denna i hopp om att någon har en bra idé. :)
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Har du tittat på realoem om du kan se hur delen ser ut "på baksidan". Jag killgissar vilt: kan det vara så att den snäpps fast med någon form av fjädrande platsknopp/plastclip som är skadat/trasigt. I så fall borde det försvinan med att byta delen. Fråga på BMW vad en ny del kostar -ibland är det tokdyrt, ibland är delar billigt. Jag antar att den ha en skåra så man kan trä på den utan att lossa hela bältet - annars borde någon tysk ingenjör få bannor.
Har du tur så har någon på youtube lagt ut en video om hur man byter.

/Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096
Gl
10
Glimtunga
BMW 335i Coupé -08
Nybliven förstagångsägare till BMW. Kände inte ens till www.realoem.com - stort tack för tipset! Jag återkommer när jag kikat där.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.