AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
462

BMW E60 520i -04 startar inte

Ar
34
Aron Marklund
BMW 520i -04
Hej! Jag har en BMW E60 som inte vill starta. För några dagar sedan så startade den men la av efter 5 sekunder. Jag testade att ladda batteriet fullt, men nu när jag försöker starta den så händer ingenting... Någon som vet vad jag ska göra?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Är allt helt dött?

Kolla jordkablar och framförallt strömkabelgenomföringen från batterilådan i bagaget till kabeln under bilen - klassiker att de ärgar sönder helt...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Ar
34
Aron Marklund
BMW 520i -04
All elektronik i bilen verkar funka som den ska. Men när jag försöker starta den så hör jag bara ett "vinande" och ingenting händer.. Men kan det ha någonting med att motorn inte får nog med bränsle eftersom den startade förut men la av efter några sekunder?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Låter som solenoiden i startmotorn!

Knacka på den med ett kvastskaft eller liknande vid startförsök (EJ metall då det är risk att träffa elkontakterna = kortslutning = dyrt!), hoppar den igång då har du troligen hittat felet...

Mvh
Johan B

Ar
34
Aron Marklund
BMW 520i -04
Ok! Räcker det att man bara knackar på den eller måste bilen lämnas in på verkstad?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nja, det är "felsökning".

Är det solenoiden som är problemet måste den bytas - enklast är att byta hela startmotorn (där man förslagsvis köper en utbytesenhet, dvs. en fabriksrenoverad dito och sedan returnerar man sin trasiga som pant).

Mvh
Johan B

Ar
34
Aron Marklund
BMW 520i -04
Ok då ska jag kolla om det är det som är felet. Tack för hjälpen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.