AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
731

Elfel till baklucka BMW 320ci e46 -04

Ri
5
Rickard.H
320ci -04
Hej jag har fått problem med min 320 då jag fått elfel till bakluckan.
Detta gör så att dim, back och regbelysningen inte fungerar.
På instrumentpanelen står det även att bakluckan är öppen ner den är stängd och så står det att dimljuset bak är på när det inte funkar.

Är det någon som stött på detta problem förut eller har någon aning om vad felet kan vara?

Mvh Rickard
Hej och välkommen!

Antar att det handlar om den ganska vanliga skadan på någon eller båda kabelhärvorna vid gångjärnen. Kan tyvärr inte hjälpa dig med mer än att rekommendera sökfunktionen här ovan, [Sök inlägg].

Prova t e x "baklucka NEAR kabel" (utan citattecken) eller något annat som du kommer på.

/Lennart
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Gissar också på att det låter som kabelhärva vid gångjärn på höger sida. Testa dra bort försiktigt gummislangen som skyddar kablar så eventuellt kan du se kabelbrott
Ri
5
Rickard.H
320ci -04
@lenwib @Tomas_e36 Tack för svaren!
Kollar upp detta under vecka och hoppas att jag hittar felet, tack! :)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag tror också på det. På en E36 hade jag liknande problem. Klippte upp gummiskyddet och tejpade sedan igen det. Blev inte så tokigt som det låter, men mycket lättare med god åtkomst för att åtgärda felet.
Ri
5
Rickard.H
320ci -04
Så lat som jag varit fixade jag detta igår, man kan absolut säga att kablarna hade gått av.
Alla förutom 1 var av :) Länk

Tack för alla svar!
Härligt! Tack för återkoppling (med väntad diagnos). Hoppas att du fixade till allt på egen hand.

/Lennart
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.