|
|
|
|---|---|
|
Hej! har råkat ut för något skumt fel med mina halvljus. I tändningsläget fungerar båda lampor bra, men när jag startar bilen så blinkar ljuset på ena sidan, sen dör båda två oftast. Ibland funkar båda eller den ena även när bilen är startad men det är sällan. Har bytt till två helt nya lampor ifrån xenonkungen, bytt ballast på ena sidan från bildelsbasen. Gjorde ingen skillnad. osäker när problemet började uppstå, men kan ha varit efter att en batterikabel hade ärgat av pga vatten under batteriet. Vad ska man göra nu? är ljusmodulen skjuten? eller måste man koda in batteriet efter att man reparerade kablaget vid batteriet? Mvh malde | |
|
Kollat felkoder? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
a8ab - Abblendlicht rechts defekt a8aa Abblendlicht links defekt Jag la även ut en video på youtube nu, så ser man vad ljusen håller på med. |
|
|
Här är en video på hur det ser ut. Även bytt ljusmodulen nu, samma fel uppstår. |
|
| Har du kodat in den nya modulen? | |
| Japp den är inkodad. fått dom att fungera när man startar bilen nu. Men använder man ljusreglaget i bilen till tex parkeringsljus, sen halvljus igen så dör halvljusen | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Om xenonljus börjar blinka när startmotorn kopplas in så är det för stort spänningsfall som inte batteriet klarar av att hålla upp. Dåligt batteri ? får aldrig sjunka under 11V när startmotorn jobbar. Dåliga anslutningar till ballaster till ljusen.? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Chansade nästan på något sånt med spänningsfall först där hasso. Men har fått ljusen att fungera när man startar nu, och dom håller sig igång. Däremot när jag använder ljusreglaget och slår på parkeringsljus från halvljus, och sen tillbaks till halvljuset, då blinkar dom till och dör, tills jag startar om bilen då börjar dom fungera igen. /malde | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.