|
|
|
|---|---|
|
Här får ni en billigt. Senaste modellen. Länk | |
|
Vissa saker är tråkigt, andra tyder ju på lätt inkompetens hos köparen Han saknar key less entry, automatisk helljusavbländning och infällbara backspeglar. Men då kanske han borde valt de vid köp då? Inte direkt utrustning som är givet som standard som ratt och dörrar. |
|
|
Han är upprörd och har förstås en del rätt att vara det. Har själv en Audi och appen är verkligen segare än sirap (dock funkar min i 99% av fallen). Men halva storyn är ju lika rimlig som att vara sur över att ens 320d inte är en Ferrari! Dessutom är det helt korrekt som ÅF säger att om det är en operationell leasing så är finansbolaget kontraktspart. |
|
|
Får väl skylla sig själv om han inte kollar upp utrustningen innan köp. Framförallt på en så dyr bil. |
|
|
Lite slappt att missa informationen innan köp. Det framgår tydligt på Audis hemsida hur usel räckvidden är och 16 mil verkar stämma. (18- 19mil vid -5). Dessutom hur klent utrustad den är. Frågan är om man kan ta sig ut från parkeringen i -20 ? Men det kanske finns ett förlängnings sladd paket att köpa till😉 Det är inte mkt man får för de pengarna. |
|
|
Tack för länken. Jag har faktiskt en offert på en sån liggande som jag iofs tänkte tacka nej till men det här gör det ju ännu klarare. Dock är ju hans pris väsentligt mycket dyrare än den "fullmatade" som jag har fått offert på. Ligger på 7800 per månad inkl moms med garanterat restvärde och iofs 48 tkr i första hyra, 12 mån avtal med 1500 mil per år (operationell leasing) och inkl försäkring och service. Den har ju i princip all utrustning och lite till (utom skinn, men alcantara/skinn som Audi nästan alltid kör) men Matrix LED, B&W, Panorama, virtuella backspeglar (som dock verkar vara skit), 21", olika assitanspaket, kameror, Proline advanced osv. Måste ju vara ett riktigt måndagsex som han fått tyvärr. Men som sagt, jag var tveksam på räckvidden. Annars en väldigt trevlig bil att köra när jag testade den tidigare i vintras, iofs var det en 55-a. /Anders |
|
|
Den han verkar ha är S varianten. (Dyraste alternativet). Dessutom 4 500 mil / år. Det spelar nog in i avseende på månadskostnad? |
|
|
Det kan ju omöjligt vara "dyraste alternativet" som saknar så många options. Däremot så slår ju milen rätt mycket på kalkylen och antagligen att han inte lagt in någon första hyra. Men hursomhelst skit med det mesta vad gäller just den bilen. Måste varit ett riktigt månadsex, inte min bild av Audis. Jag har haft rätt många och aldrig ens behövt besöka en verkstad. Dock ingen elbil. Det visar ju dock att elbilarna har ännu många brister jämfört med de vanliga och hybriderna. Man kanske förstår varför du nu helt plötsligt kan få 15% på en ny. Från början var det noll % i rabatt. Men trodde det mera berodde på svikande marknad och många beställda lagerbilar som nu kommit hem. Finns ju även på 55-orna. /Anders |
|
|
Jo det är en S line för närmare en mille. Men skitsamma. Inte min bil. Det jag reagerade mest på var den urusla räckvidden vid inte perfekta förhållanden.. |
|
| Kollar man räckvidden på audis hemsida blir man ju onekligen fundersam, bilen måste ju vara nästan obrukbar en riktigt kall vinterdag. Jag trodde elbilarna hade kommit längre än så i utvecklingen. Eller är det bara Audi som har misslyckats? | |
|
Precis! Nu är ju Audi iallafall hyffsat ärliga och det skall de ha cred för. Men generellt. Nej de har inte kommit längre. Har du någonsin blivit omkörd av ex en Tesla ? Och dessutom i vintertid? |
|
|
Så här lät det då... Länk Om något år skulle man få till det dära med batteriet (om man går in i texten). Ja den som lever får se :) Fast man ska nog i så fall räkna med att bli rätt gammal.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.