|
|
|
|---|---|
|
Tja Tycker min 335 N54 är lite ryckig vid låga varv (vid kall motor, varm går den som ett skott) Är det någon tändspole som håller på att ge upp ? | |
|
Eller kanske är det dags för nya tändstift ? Bilen är helt org, bör man köra på Bosch då eller NGK ? |
|
|
Hade en 325 E90 som slutade rycka kall, efter jag bytt stift. NGK, skickade efter från Tyskland, var typ halva priset. |
|
|
Av 3st provköra N54 335 har alla varit ryckiga på låga varv, kalla som varma. Inte mycket, men de har inte varit silkeslena, jag tror det är en feature som ingick första generationens direktinsprutare. |
|
|
Fick fram en motorlampa idag äntligen (?) P0305 Cylinder 5, feltändning detekterad P0306 Cylinder 6, feltändning detekterad P0172 System för fett (bank 1) |
|
|
Läste av felkoder idag igen 29D1 verbrennungsaussetzer zylinder 5 29D2 verbrennungsaussetzer zylinder 6 29CC verbrennungsaussetzer mehrere zylinder Har testat att möblerna om tändspolarna men får fort på cyl 5-6 Har beställt nya Bosch tändstift, börjar där så får jag se sen vart det slutar.. |
|
|
Vad har du för version på spridare? Är det inte index 12 skulle jag misstänka dom. Har du möjlighet att logga med MHD? Då bör det gå att se om spridarna spökar. |
|
| Förutsatt att inte nya tändstift hjälper ska tilläggas. | |
|
Prova med nån rengörare först så borde du märka om spridarna blir bättre tillfälligt, annars borde tändstiften skruvas ur för att se status: Länk Mvh |
|
|
Lite sen återkoppling, Bytte stift blev mycket bättre inget strul alls. Ang spridarna så är 5st index 6 och 1st index 12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.