|
|
|
|---|---|
|
Har haft 750 E32 tidigare och där har högerspegeln vridit sig neråt m automatik när jag lagt in backen. Är lycklig ägare till en 740 E38 där högerspegeln INTE rör sig, trots att jag ställt om väljaren på backspeglarna. Är detta inte standard i 740 eller har jag något vajsing i min bil? Isåfall, vad kan vara vajsing? Jesper | |
|
Kan ju vara något som är fel, men jag tror det är extra utrustning, i alla fall på min E32. //Schnitzer |
|
|
När jag frågade om man kunde programmera denna funktion på E46, sa BMW att det bara fungerade tillsammans med elinställbara stolar. Mvh |
|
|
Enligt instruktionsboken så ska det finnas till min TDS-93 men jag har aldrig märkt något och heller inte brytt mig... fast det vore ju kul om det kunde funka när det finns. Går det att checka ifall bilen är utr. med detta? Diesel-räsern |
|
| Endast bilar som har elstolar med minne har denna finess, plus att omkopplaren till till att ställa in backspeglarna måste stå i höger läge tror jag att det skall vara. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Efter att ha kört 740-95 nån vecka med denna mycket bra finess,så är det ett tillbehör som jag saknar rejält. MVH Hasso |
|
Hej jag har det i min jag har elstolar med minne. Men jag använder den inte för att backspegeln går ner i backen och då ser jag inte när jag backar in bilen i garaget men när man fickparkerar är den till nytta. MVH Daniel |
|
|
Länk Mvh Björn |
|
|
tarzan skrev att det stog i instruktionsboken att han hade denna feature, man bör tänka på att instruktionsboken i regel nämner all utrustning, även den du inte har så att säga. Hade blivit ganska många instruktionsböcker annars... www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
Buller |
Hejsan! Som tidigare nämt finns denna funktion bara på bilar med el stolar och minnen. Derimot har det inga betydning hur man ställar väljaren, mitt v/spegel har en kass motor som gör att speglen dra sig åt ene sidan, varför jag har tagit bort sladden från kontakten, men endå funkar h/speglen när jag läggar i backen, och bara denna funktion. Detta innebär att jag någon gång måste justera speglen för hand. Buller |
|
Denna funktion är standard på din bil.Fråga mig inte var felet ligger,kanske glappkontakt.Denna funktion är standard på alla V8 modeller 5 & 7 serien |
|
| Tack för ett rakt och upplysande svar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.