AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
830

Värdera 520 2012 långmilare

ma
20
mabra@
E90 Lci 2010 320 ed.
hej alla kunniga bmw forumister :)
skall precis kolla på ett "objekt" och behöver lite tips egentligen, eller bli klok på värdera en sådan sak som denna. ganska grön på bmw.. :(

på plus sidan som jag ser det. 520 full mpaket, fint skick. inget superskick insida men helt ok för sin ålder. fin i karossen. full utr. läder etc. snygg färgkomb etc. gillar det mesta kosmetiskt.

på minus sidan: mil 25000. ( motsv visserligen ca 3K mil/året ) Motorkod:N47-D20C ( kedja !!?? ) Kvaddade båda framfälgar/ kanterna ordentligt rivna mot kantsten ( på sitter 255/30ZR19 ) inga billiga fälgar antar jag. på fronten har man klantat på med någon färg på grillen och spoilern. det måste fixas. inga jättegrejer men ändå. Prut !!?
milen börjar ticka mot 30k och inser att priset rasar från o m nu....

priset dem begär är 99K. men med det som måste fixas, varav fälgarna det som kostar, är jag mer inne på 80 - 85K max ? Förutsatt att service etc är skött. Inte sett servicebok ännu. Om detta nu ens är ett bra objekt ?
kanske är jag ute på cykeltur.. ;)
håll inte igen... jag fattar inte lätt värdera så kanske utifrån endast denna info men ni har nog bra koll ändå tror jag. den ligger såklart ute på blocket och inne på finnvedens bil :)

ma
20
mabra@
E90 Lci 2010 320 ed.
tja och på minus sidan får väl också tilläggas galen försäkringspremie.. 7500kr helf ca-.. jisses..
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Vad jämför du med när du skriver att 7500 för helförsäkring är helt galet?
ma
20
mabra@
E90 Lci 2010 320 ed.
naj, kollar precis.. det är nog där det ligger förmodligen. så ingen onormal förs.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
automat/manuell?
ma
20
mabra@
E90 Lci 2010 320 ed.
Automat !
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kolla med bilpriser.se - de brukar ligga rätt bra i prisuppskattning för det mesta, vilket nästan alltid innebär att bilen är värd mindre än vad säljaren hoppas på... ;)

Det är inom det årsintervallet (2009-2012) som det var en hel del problem med kamkedjorna i N47 pga bristande stålkvalitet från en japansk underleverantör (vilket även drabbade många andra bilmärken också!) - att beakta. Alla bilar drabbas inte men "för många" är drabbade.
Halvvarm eller varm motor och 1500-2000 rpm brukar vara då det hörs mest - öppna huven för att höra ordentligt.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
ma
20
mabra@
E90 Lci 2010 320 ed.
tack för tips Johan B.
får se vart detta slutar. förmodligen hittar en annan bil då de är dåliga på möta en prismässigt. Fast inget säljs just nu är de fortfarande käpprövade... :(
finns en del göra på den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.