|
|
|
|---|---|
|
Kan man få tillverkat en ny nyckel vart som helst , och tro att bilen startar med den ? | |
|
Nej, du behöver beställa en på BMW. Ca 2500 kr. Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Anade det , jag behöver en nyckel som man inte kan använda att öppna bakluckan med , så tänkte man kunde göra en ny , dottern kommer åt knappen som öppnar bakluckan hela tiden , med resultat att det lyser där inne , och drar ur batteriet. Kan man på nåt sätt försätta den funktionen ur spel ? |
|
|
Kanske helt enkelt hitta vilken säkring som gäller för bakluckan å ta bort den ? |
|
|
Plocka ur lampan. Är det alltså ett barn som leker med nyckeln? Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Nej , en dotter med körkort :) | |
|
Håller inte helt med OlaO som omväxling - läs mina 25öre i denna tråden: Länk Svaret på din fråga är alltså nej, för att låsa upp startspärren och köra bilen behövs lite mer trixande än att bara fräsa en nyckel. Har du inte kvar någon av bilens orginalnycklar utan knappar - då kan ju dottern köra med dessa utan riska att tjuvöppna bagaget. Dyrt och säkert hos BMW, med kunskap och tålamod och tid får du troligen till det själv, dvs du måste inte köpa av BMW men jag gav upp egna försök strax innan förra bilen gav upp. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
325cabrio, givetvis kan man trixa till en nyckel, köpa ett ämne på ebay, hitta någon som kan fräsa den, sen köpa hem en AK90 från china, fixa en XP dator med äkta comport, och sen koppla in sig direkt på EWS och ta ut den data man behöver för att programmera en ny nyckel. Men det är en krokig väg. Länk Jag bedömde det som att trådskaparen inte hade lust med det. Men jag omformulerar, lättast är att åka till BMW och köpa en nyckel. ;-) Ännu lättare att plocka ur lampan ur skuffen. Eller så öppnar man nyckeln och löder bort switchen till den knappen. Fast nu med all fakta i fallet skulle jag nog rösta för att man utbildar användaren av nyckeln lite, kanske i kombination av att plocka ur lampan ;-) Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Nu är vi överens igen Ola, krokig väg om man ska passera AK90 även om den finns med USB. Enklaste vägen för frågeställaren vore dock lite nyckeldiciplin. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
325cabrio, skönt ;-) Jaså de finns med USB nu. Bra! Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.