AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.146

BMW 118i 2016-2019 med växellåda

Är på väg att köpa en 1-serie, F20. Men vilken? Helst kanske en 120i men tveksam till M. 118i har den lilla trecylindriga motorn. Jag undrar hur den är körmässigt och om den gör sig bäst manuell eller automat. Fn kör jag BMW 118i 2008 och BMW Z4 2.5 si 2008 vilka jag är mycket nöjd med.

Hade en 118i 2016 med trecylindrig motor och M-sport ihop med automat. Funkade väldigt bra ihop. Jag valde automat eftersom den 8-stegade dels håller nere varven på motorväg och dels passade min körcykel. Jag tyckte kombinationen var lyckad. Hade min som pendlarbil i ca 1 år och var väldigt nöjd, hade behållt den längre om det inte vore för att jag bytte jobb och fick tjänstebil.
3:an är iofs ingen raket men räcker till på både motorväg och i stan, ffa snål i stadskörning där den klarar sig på 0,5-0,6L/mil.
Äger ingen själv och har funderat på samma fråga då även jag är mycket sugen på ett köp. Mer eller mindre bestämt mig för en manuell för jag tycker det leder till mer körglädje. Men alla har pratat gott om automatlådan och ja den är bra föräldrarna har den i sin.
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Absolut med Automat, liten ok pigg 3 cyl men ingen raket och med manuell får man nog använda spaken ofta då är det skönt med auto 8 vxl. Saknar faktiskt min! Mvh
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Köp det du trivs med. Är du en automatare så ska du ta det. Men personligen skulle jag valt manuell.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.