|
|
|
|---|---|
|
Jag vet att denna frågan har blivit ställd förut men är skillnaden den samma nu med betydligt nyare modeller. kort och gott undrar jag vad BMW radio professional är vad ger det? Jag kollar på en F20LCI 2018. Jag vet att det finns något Bluetooth advanced eller något liknande som gör att man kan göra mer med telefonen men det måste väl gå att streama musik till en bil från 2018 utan massa tillägg? | |
| Har kollat på en rad olika likvärdiga bilar och ingen har Pro radion är detta något de har slutat med? | |
|
Får be om ursäkt att jag spammar mitt eget inlägg men hittade detta där det står att det nu är standard Länk Men min fråga kvarstår delvis vad var skillnaden mellan denna och vanliga? |
|
|
På 2-serien, som har stora likheter med 1-serien så var det när jag köpte min bil så att Radio Professional är standard, men det har inget med bluetooth att göra. Krasst sett gör Radio Professional inget alls, för det den gör tar du redan för givet. Men det finns marknader i världen där radio professional inte är standard och då tror jag inte ens du får skärmen på mittkonsolen. Bluetooth-förberedelse business (som också var standard för mig 2015) är vad som behövs för att streama musik eller prata i mobilen. |
|
|
> det måste väl gå att streama musik till en bil från 2018 utan massa tillägg? Svar ja, det blev standard 2015 tror jag, kanske i samband med LCI. Men inte pga ändrad utrustning utan det var en förbättring av Bluetooth business (som var standard). Radio Professional har alltid varit standard i Sverige på F2x, som Grelle skriver så fanns det en lägre nivå utan skärm på vissa andra marknader. |
|
| Weiman, nu när du säger det så tycker jag mig minnas att det var blutooth business som blev bättre. Under perioden jag funderade på att slå till så gick jag ifrån att blutooth professional var krav till att det räckte med business. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.