AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.066

KCR box till 530d

Danne Umeå
Vad är era åsikter på KCR boxar?

Köpte just en långmilad 530 där det följde med en.

Tänkte på om man kan förstöra något genom att använda den, gissar att mappning är att föredra framför boxar?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Du kan förstöra partikelfilter, egr och sen brukar färddatorn inte gå att lita på längre.
Ga
752
Garpen
530D GT M X-drive 2016

MC:
Ducati Monster 900 -97
Jag har haft en på en merca, rykte mycket vid gaspådrag, gick lite billigare och svarade bättre på gasen.

Tycker det känns bättre med chippning/omprogrammering istället. Har gjort det på mina senaste 3 BMWar och det har funkar fint, på den förra fick jag med Alpinaprogramvaran för växellådan, hela bilen kändes som ny
Har kört min 118D -13 med KCR box i över 8000mil (bilen har snart gått 18K) nu utan problem, bilen blir ju ingen raket men roligare än original.

Inget rykande eller missvisande färddator, när man tankar stämmer förbrukningen hyfsat med vad man fyller på kontra vad färddatorn visar.

När jag köpte bilen var den servad som den skulle och därefter har jag bytt olja 2ggr MELLAN varje ordinarie service, sånt hjälper nog driftsäkerheten mycket med dagens sjuka serviceintervaller.
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Hej,
jag har mappat bilen (530d GT) hos BSR sedan ett par år tillbaka och är mycket nöjd, den blir piggare särskilt i högre fart och 'tacklar inte av' som tidigare på Autobahn.

/M

Mina bilar: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.