|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Det är dags för inspektion 2 på min z3m. Jag bor mitt i småland. Jag vill lämna in den hos ngt autodidakt mekaniskt geni. Jag har egentligen ingen dålig erfarenhet av min lokala bmw verkstad (som väl bör vara värnamo) men de gånger jag varit där så har de aldrig framstått som mekaniska genier, utan snarare som säljare eller normalt halvdana mekaniker. Inget fel i det till en ordinär bil, men tycker att en äldre m-bil ska ha en erfaren mekaniker med de här bilarna som intresse. Jag googlade lite och hittade att folk rekomenderade Jarls bilservice i Helsingborg, Rinaldo i jönköping. Bland annat. Ngn träff på google sa att Rinaldo gått i pension. Om det vet jag ingenting. Men jag ska ringa på måndag och höra. Så, om ni har lite idéer så fyll på.. :) Inför hösten så sprack följande rör (Länk Jag fick orolig tomgång och rätt dålig motorgång över registret. Jag vet *inte* om motorgången berodde på den. Men i samband med motorgången såg jag att den var sprucken. Jag beställde ny men har inte velat starta upp bilen i garaget. Utifall att motorgången fortfarande är dålig efter bytet så vill jag ju att ngn som inte bara kopplar in en obd-läsare ska titta på bilen. Så hit me.. med allt vad ni har i förslagsväg på verkstad för en äldre m-bil. Jag åker en bit för rätt verkstad men småland med gränsande områden är väl max. Dvs, stockholm osv är uteslutet. | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Jag kör med Jarls. So far all good. Kunniga, trevliga och rel "billiga". "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
| Nifab i Sävsjö är auktoriserade Länk och duktiga. Själv åker jag till Hackefors i Linköping Länk och bor i Stockholm. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.