AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.469

Fråga om BMWs egna lädervårdskit?

Visa användare
124
moggen
BMW 750IL -97
Bmw e30 325i -88
Ford F250 7.3psd crew cab
Honda Legend 3.2 Gen2
Toyota corolla 4st -86-87
Bedford/isuzu kb
Hej!
Har en fråga ang BMWs egna lädervårdskit..
Är det en rengörande kräm eller måste man tvätta lädret med något annat först? Knapphändig info på förpackningen och nissen i kassan på min BMW ÅF verkade inte ha koll på så mkt..

Det är Nappaläder det gäller. Hade tänkt gå loss på inredningen idag 👍
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Jag tror den ska ha rengörande egenskaper, men dom ska ha ett rengöringsskum i en separat flaska också. (Var ett tag sen jag köpte senast från BMW, men då var det två separata förpackningar). Om du inte har så smutsigt skinn så kan nog krämen vara tillräcklig, men deras rengöringsskum var bra för att få "grovsmutsen" innan man går på med krämen.
Visa användare
124
moggen
BMW 750IL -97
Bmw e30 325i -88
Honda Legend 3.2 Gen2
Bedford/isuzu kb
Okey.. har googlat som en dåre och det verkar vara en kombo av rengöring o lotion för lädret. Men gud vet när denna inredning blev tvättad.. förarsätet speciellt. Är svart nappa men är blankt på vissa ställen.

Borde väl gå bra att tvätta med vatten o lite såpa?
Bor ute i obygden så et är långt till BMW för att hämta rengöringsskum
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Lite för sent svar nu kanske, men tror det är bra att gå på med något annat först då om det är såpass smutsigt. Det kanske du redan gjort. :) Vatten och såpa kan säkert funka, vågar inte säga bu eller bä.

Det var denna jag tänkte på, förresten: Länk
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Vatten och såpa går fint men använd borste, inte trasa. Sänk ner borsten i lösningen, bearbeta lädret med borsten, torka av med trasa.

/M

Mina bilar: Länk
Visa användare
124
moggen
BMW 750IL -97
Bmw e30 325i -88
Honda Legend 3.2 Gen2
Bedford/isuzu kb
Tack för tipsen 👍

Sätena var inte så smutsiga, bara förarsätet på vissa ställen.
Jag har smörjt in sätena och dka fortsätta med resten nästa ledighet. Är fan mkt art t fixa då det är utökat läder 😁 men kul när det är rent och snyggt!

Ska göra om proceduren sen om några veckor.

Hade även tänkt köra en rekond under huven, älskar att öppna huven och se en ren motor och skinande plast! 👌🏻
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.