|
|
|
|---|---|
|
Konstaterade att det "fuktar" runt oljetråget till min dubbelkopplingslåda,har läst om oljebyte vilket inte verkar helt lätt att göra själv. Frågade BMW vad byte av olja,filter samt packningar,svaret blev minst 16000kr,jodå ni läste rätt!! Bara byte av tryckfiltret(det lilla runda)gick på 6000kr inkl. demontering avgassytem samt kardanaxel. Nej det blir inget byte,så mycket läcker det inte,kan få en hyfsad begagnad låda för det priset. | |
|
Var i landet bor du? Finns en jättebra oberoende BMWmek i Huddinge....Perras bil och motor tror jag hans företag heter. Kanonduktig och billigare än BMW. Izzy |
|
|
Har fått priset från Bavaria Uppsala,frågan är väl om man behöver åtgärda det,ingen olja droppar ju, BMW vill byta allt ingen separat packning finns till tråget, men på nätet går det utmärkt att köpa. Största problemet verkar vara att fylla olja. |
|
|
Dom är duktiga i Uppsala....har själv varit där ett par gånger med bra resultat.... Men det kan vara värt en tågbiljett och åka till huddinge och Perras motor ( tror jag det heter)...och sedan bjuda frugan på semster för det du sparar in. Izzy |
|
| Bavaria Uppsala var en kanonverkstad när de hette Novation. Tyvärr har jag fått omvärdera det på senare tid. Bavarias stordrift verkar ha fått ta över numera. | |
|
Håller med dig 100%, Mats. BMW i Uppsala var toppen på Novations tid...men de har blivit opersonliga och snofsiga och har börjat ta hutlöst betalt. Tiss, du kommer spara tusenlappar om du hittar en kunnig oberoende BMW-mek såsom t.ex. Perras Bil och motor i Huddinge. Arbetet blir minst lika bra utfört. Izzy |
|
|
Tack,det var det intrycket jag fick i Uppsala,någon måste ju betala för dessa glaspalats, som mest är intresserade att sälja nytt,eller service när någon annan betalar i tjänsten. Jag förstår inte varför avgassystem,kardanaxel måste demonteras,det borde finnas plats utan detta jobb. |
|
| Per Larsson i Huddinge vill ha 10800kr,en viss skillnad mot Bavaria! Arbetskostnad 3000kr, så delarna är dyrast,inget tal om att montera ned kardan eller avgas. | |
|
Toppen! Lycka till med lådan! Izzy |
|
| När jag finläser offerten visar det sig att byte av packningen på sidan av växellådan också är inräknad, det gör priset ännu bättre även om det är dyrt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.