|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 2007 E90 335iA som gått c:a 22000 Stått i garage ett par år men jag brukar varmköra den ett par ggr om året. Häromdan när jag skulle starta upp den så tänds istället en röd rattsymbol med lås på och inget mer händer. Drog på laddning på batteriet men laddaren larmade ganska snart och när jag mätte upp styrkan så var det bara 10v och det vägrar att ta emot mer. Ersatte temporärt med ett annat fulladdat batteri men samma resultat i displayen. Har förstått att det kan handla om nån räknare som kan behöva nollas alt att det kan vara nåt med nån solenoid i rattlåset. Till saken kan nämnas att ibland när jag sätter i nyckeln ( har provat med båda nycklarna ) så går vindrutetorkarna igång samtidigt som ratten symbolen tänds. Detta är första gången sedan 2012 då jag köpte bilen som detta hänt och det var inga problem sist jag körde med den utan det har nog hänt iom att batteriet tagit slut. Tips emottages tacksamt! SvempaF | |
|
Nollställning av ELV-countern med Tool32 kommer ordna saken. Men detta vet du ju nu då vi pratat via andra kanaler ;-) Märkligt att jag missade denna tråd igår. Återkoppla hur det gick sen! Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Japp, det löste sig. Även för en som aldrig gjort nåt liknande tidigare. Men viss pc-vana underlättar dock. Följde instruktionerna och nu är ELV-countern nollad, batteriet registrerat och felkoderna raderade. 🙂 Stort tack för ditt stöd och instruktioner Ola! 👍 SvempaF |
|
|
Underbart att höra! Kul! Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.