AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
955

Hifi Alpine | Fabrk hifi

Hej är i banorna för en 1 serie (F20 lci). Standard ljudet anser jag är väldigt dåligt och kollar därför istället på hifi varianter. Men eftersom det inte finns så stort utbud av dessa till ett rimligt pris har jag börjat kolla på andra lösningar.

Bmw har ett uppgraderingspaket som de kallar alpine hifi Länk

1.Någon som vet om det är något bra.
2.Hur står det sig i jämförelse till Fabriks hifi
3.Försökt leta land och rike efter produkt blad eller specefikationer på dessa system men hittar ingenting. någon som vet vad man kan hitta mer info som specs osv.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag monterade ett sådant i min förra e90 och det motsvarade ungefär ljudet i den E60 som jag samtidigt hade med hifi från fabrik.
Väldigt stor skillnad mot originalljudet som är bedrövligt.

Här kan du köpa det för överkomligt pris Länk
Hej Mats Tack för svar! och speciellt för länken.

Läste någon stans att det finns ett gammalt och ett uppdaterat alpine hifi. Du råkar inte veta vilket av dessa detta är? Jag vet att det står att det nya behöver kodning var detta något du behövde göra. (kodning pga ljudet som kommet ut från orginalsterion är tillplattat vilket man inte vill ha)
Jag monterade ett Alpine kit (som jag köpte från Salesafter.eu) härom året i min F20.
Hade sämsta ljudsystemet innan (S663 Radio BMW Professional) utan diskanter i dörrarna.

Kittet i länken är det uppdaterade.

Jag bytte samtidigt ut basarna under stolarna till ett par Audison Prima APBMW S8-4.
Jag bokade tid hos BMW för kodning men fick vänta några dagar innan dom hade tid och det gick ju att spela men ljudet låter mycket märkligt så du måste koda, kostade 1200:- har jag för mig.

Jag har monteringsanvisning på Svenska (PDF) om du ska montera själv (det finns inga instruktioner med i kartongen).

För 10-15 år sedan byggde man ju bilstereo för 25-30 tusen i bilen man hade och något sådant kommer inte Alpine kitet i närheten av men vill man ha en snygg "original" installation så är det här helt ok enl mig.

Hej tack för svar skumaren tar mer än gärna instruktionerna.
Min plan från början var att inte pruta på priset och istället få detta tillägg till skapligt pris. Men går det montera själv gör jag det och sen försöker få vinterhjul till ok pris istället.
Ännu en gång stort tack för svar.
En står att man måste köpa kåpor för diamanterna köpte du dom på samma sida? (För ca 800kr )
Aa rättstavning på telefonen ber om ursäkt. Det står att man ska köpa Kåpor för diskanterna
Varsågod :-)
Jag köpte diskanthållarna och Alpine emblemen på M-bilar, har för mig att jag betalade runt 900:- för ca: 2 år sedan.

Har laddat upp PDF'n här: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.