|
|
|
|---|---|
|
Hej allesammans. Gjorde precis vad jag tror är en tabbe. Beställde hem 4st 19x9.5 fälgar med et15. Någon som har en aning om huruvida det kommer att funka fram? Bak vet jag ska funka. 245/35 fram 274/30 bak. Tack för all vägledning. | |
|
Kolla på Länk Slå in det du har idag och det du kommer att ha så ser du hur mycket längre in/ut dina nya fälgar hamnar. |
|
|
Schmiedmann sålde framfälgar förr för e60/61: 19tum, 8,5 bred, et 18. 235-45 däck. Om det är någon hjälp och stöd. Ytterligare en tum bredare fälg, ditt et, med 245-35 däck blir en utmaning vid fullt rattutslag. Hoppas du får någon som kan bekräfta huruvida det funkar i praktiken el ej. |
|
|
Tack för svar. @Mats Landh , hm ja, det verkar tyvärr som att det kan bli lite motstånd. Vad jag kommer fram till så verkar det som att man kommer att behöva rulla/dra skärmkanterna för att få det smutt. Om det är enkelt vet jag inte, har aldrig gjort det förut. En verkstad lär väl ta en hel del för att göra det. Satans vilken tabbe man har gjort haha. |
|
| Länk sån här funkar utmärkt att valsa skärmarna och tar inte lång tid att göra, det är något du kan greja själv :) | |
|
Tror det blir innerskärmen i plast som kommer vara huvudproblem. Jag kör m 20tum och vid tung belastning och stort rattutslag så touchar däcket svagt i innerskärmen, främre delen, långt ner ”i mitten”. Har 9 bred fälg m et24. 245 däck. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.