|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har ett problem med bmwn hade kört ca 2 mil och stannade för ett tåg och start-stop funktionen stängde av motorn. när jag skall igång igen startar den inte fick bärga till verkstad. felsökning visar att kabeln från batteriet fram till motorn ärgat av någon annan som varit ute för detta? det var ju inte helt billigt att få den bytt heller. tacksam för svar //Henrik | |
|
Du är inte ensam om det. Ja det är en idiotisk konstruktion. Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Tackar Sverige där sparade jag 20000 kr blir att hämta hem bilen å fixa själv. | |
|
Jepp. Hände mig också. Skulle väl kosta 12000kr för mig. Men fick det på garanti från Riddermark som jag köpte bilen hos. Min hade gått 15000mil när det hände (2011) |
|
|
Hej så här såg det ut hos mig detta är under bilen. Länk så här löste jag problemet slipade ur det blåa i bild ovan. svetsade på brickan på den rostfria "bulten" Länk Länk hade kontakt elfett på grejerna sen fyllde locket med silikonliknade massa och sen på med tectyl. Länk |
|
|
Bra med återkoppling och bilder. Ja det blev väl lite billigare nu... ;) --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
@Henrikz, nu har jag samma fel, tack för din beskrivning o bilder! Chansar med en fråga fast det var länge sen för dig - den rostfria gängade bulten du använde - sitter den där under ärget eller är det en ny du satte dit? Behövde du meka något inifrån bilen? Mvh, Magnus |
|
|
Hej jag har för mig den bulten bara låg mot aluminiumet och det va den jag använde för den va lite special i andra ändan. ja det behövs mekas inifrån samt lossa batteripolerna. //Henrik |
|
| Det är vad jag har hört från en kemist, inte så bra att låta rostfritt stål ligga mot aluminium, det blir galvaniska strömmar som då får aluminiumet att oxidera. | |
|
Det hade oxiderat bort mycket aluminium på min så det behövdes svetsas på en längre skarvbit på bulten. Men nu funkar det, återstår att se hur länge! Försöker länka upp lite bilder här: Länk Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.