|
|
|
|---|---|
|
Har hittat lite olika bluetooth man kopplar in, tex på fyndiq.se men står lite otydligt att passar bäst för stora 16:9 Min bil har ingen cdxäxlare eller telefon eller skärm, hur kan jag få bluetooth? Har kollat bildelsbasen men hittar inget orginal heller. Tacksam för hjälp! | |
|
Beställde en sån här. Länk Har iaf mode knappen samt lite oanvända anslutningar i bagaget så gjorde en chansning. Skriver om det funkar :) |
|
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Det du beställde verkar ha samma kontakt som kontakten för AUX som finns på en färdig kabel bakom stereon (i alla fall i min). Det är bara att vira av den svarta tejpen runt kontakten. Vet inte om det funkar med bluetooth-enheten enligt länken, men du kan alltid beställa en AUX-kabel så länge..... På min aktiverades AUX automatiskt på stereon när AUX-kabeln sattes i. Jag har en CD-växlare och jag köpte en GROM bluetooth som har samma kontakt som CD-växlaren, men det hjälper ju inte dig tyvärr. Jag är supernöjd med min GROM. Jag fick handfree på köpet. Det ingick en mikrofon. Blackshiningbeauty |
| Okej! Var bakom stereon igår men blev besviken, hittade ingen kontakt. Men ska alltså rota i det invirade? | |
| Nä :/ ingenting under strumpan eller tejpen heller. Vad nu då? | |
|
Hej, e53 och e39 tillverkade efter 09/02 har den framdragna kabeln. Men det beror lite på utrustning om den är framdragen eller ej. På min 540 byggd 10/01 fick jag dra fram en kabel ända bakifrån radiodelen. Möjligen om du kan pilla i Blåtandsprylen där men det är fel kontakt på nu. Kommer ej ihåg vilken det ska vara tyvärr. Läs mer här om AUX installation e39/e53/e46: Länk Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Såå, slaktade en datorkabel för stiften och lödade och fixade. Stiften var ej inkopplade alls, så det blev verkligen DIY. Nu funkar det underbart! |
|
|
Bra jobbat!! Kopplade du i dig där fram eller har du radiomodulen i bak? Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Där fram/bakom i stereon. Fanns en anslutning bak till vänster som passade modulen men kopplade jag in den släcktes displayen på stereon och inget mer. | |
|
Ok vad bra! Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.