|
|
|
|---|---|
|
Hej! Blivit ägare till en 330i e46 Touring som har en del att göra på sig. Förra ägaren har kört utan insynsskyddet i bagaget och när jag nu försöker sätta dit det första gången sedan köp så fungerar det såklart inte. Insynsskyddet låser aldrig fast och ligger löst. Tabbarna man lossnar skyddet på är i ständigt nedtryckt läge (vill minnas att dem skall ploppa uppåt?). Har ni någon idé på hur man fixar detta? Alternativt vad detta kan heta, hittar ingen som verkar ha detta problem med sitt 'cargo cover' så chansar att det heter något annat? | |
|
Nu var det ett tag sen min E46 touring åkte till skroten men som jag minns det så är det bara att trycka fast paketet (med både lastnät och insynsskyddet) uppe precis bakom baksätets ryggstöd, på små avsatser och för att lossa fick man trycka på en knapp på varje sida. Både lastnät och insynsskydd hakas fast rent mekaniskt, typ en plastpinne som hakas fast i en klyka, en på varje sida. Bonus: Fäller man baksätets ryggstöd framåt kan man fästa paketet nedanför nackstöden och dra ut extra långt lastnät som täcker hela vägen från golvet(=ryggstädets framfällda baksida) ända upp till taket. Ditt problem: klickar inte knapparna upp när paketet hakar fast? Tror det är röd färg på knapparnas sidor som inte ska synas när det klickar fast. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.