|
|
|
|---|---|
|
När jag låser upp eller låser med fjärran så funkar inte det på förardörren. Använder ja nyckeln så funkar det..men inte med fjärren. Någon som haft samma problem? Och är det någon som vet vad det kan vara? | |
|
Trasig låskista ? Min har krånglat några gånger på höger dörr dock funkat felfritt över 1 år nu. Finns en 15 amper säkring om jag inte minns fel som kan gå med på e90 bmw rekommenderade högre sen dess har det aldrig strulat men då tror jag alla dörrar ej gick att öppna |
|
| Ska kolla på det | |
|
Hej, När du låser/låser upp med fjärren, öppnar sig övriga dörrar då? När du öppnar förardörren med nyckeln i låset, hur långt vrider du? Jag menar om du vrider mot-urs ända till kl 09, eller om det räcker med till kl 11, så att låsmotorn startar? Och motsvarande fråga om hur du låser. Vrider du till kl 01 eller till kl 03? Nu vet jag inte hur E9x är möblerad, men jag antar att den (också) vid knappsatsen för fönsterhissarna har en knapp som låser alla dörrar inifrån. Hur blir det när du trycker på den? Händer det inget med förardörrens lås då heller? Om svaren på ovanstående frågor pekar mot att låsmotorn i förardörren strejkar, finns det väl två tänkbara huvudorsaker. Antingen har låsmotorn gett upp (men kan kanske smörjas/motioneras igång igen) eller kan det ha blivit kabelbrott vid dörrens gångjärn. Jag ser i så fall f n inte någon annan utväg än att ta bort dörrklädseln och prova dig fram vidare. Om låsmotorn däremot visar vissa livstecken, får vi ta det därifrån. En skiss över mekanismen: Länk /Lennart |
|
|
Ska ta och kolla det.. Tack Lennart.. Återkommer |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Dags för ny låskista till förardörren tycker jag det låter som på beskrivningen . Hittade en ny original på Ebay för 900 kr när min krånglade på liknande sätt för nått år sedan. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Verkar vara låskistan..tack för svaren Mvh Patrick |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.