AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.824

540 M-sport -01 till salu i Linköping?

Sida 2 av 3
Tack! För hjälpen Jag ska se om det lyckas
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Ang ratt/kromring så stämmer det bra som olaO skriver.

Har haft två st 525iM, svensksålda och jag var andra ägaren på båda bilarna, se bilder i min profil.

1. 525iM -01 med gamla ratten och utan instrumentringar
2. 525iM -03 med nya ratten och med instrumentringar

/Rickard
Nu är den till salu ,540 touringen sista modellen. Hade det vart en sedan skulle jag klippt den
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Men 95k är att ta i tycker jag. Är det inte det? Då ska den vara i ett oerhört bra skick.

Mvh Ola

Mina bilar:
Länk
Han vill nog tjäna en slant,ja Skicket bör va kanon. Min 540 -99 som hade gått 5700mil för ca 2 år sen gav jag 89’ för
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Ja den såldes ju för 39k december 2019. Men det var ju ett underpris givetvis. Sen kan det ju varit ett antal småfix som nu är gjort.
Tycker typ 70 hade varit lagom.

Mvh Ola

Mina bilar:
Länk

Bjud 70-75k får vi se vad han säger,säg till han att snart kommer ju alla rep såsom kamkedja,kylare,kondensor o.s.v
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Ja det är ju just det, 17-18 tusen mil på en 540 är lite kritisk.
Förutom det du nämner så är säkert framvagn och dämpare snart på g samt generator. Vet inte om jag pallar den resan igen ;-)

Mvh Ola

Mina bilar:
Länk
Är dom bara vettigt körda m full service,så brukar det gå riktigt långt. Men det är inte alltid en full servicebok uppvisas, ännu ovanligare att det är bmw som gjort servicarna. Jag tittade på en M5 -00 i höstas som bara gått runt 9000mil, när han startade upp den fick jag en chock över hur den knackade o rasslade. Ska du inte köra en sväng sa han. Njaaa , sa jag, det behövs inte
Men det är alltid undantag på allting, både på bilar o människor.Jag har en bekant som har en e39 M5 -03 sista modellen,haft den sedan den vart nästintill ny,aldrig vinterkörd och med alla servicar på auktoriserade bmw handlare.Kul
Men det är alltid undantag på allting, både på bilar o människor.Jag har en bekant som har en e39 M5 -03 sista modellen,haft den sedan den vart nästintill ny,aldrig vinterkörd och med alla servicar på auktoriserade bmw handlare.Kul
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Jag hade klinisk historik på min 540, köpte den på 19k mil.
Vid 27k hade jag bytt hela framvagn inkl hjullager och stötar, bromsar, luftbälgar och stötar bak, bakvagnsbussningar. generator, kylare samt lite slangar och expansionskärl, ventilkåpspackning. Styrpinnar i strålkastare. Hela mekaniken för bakrutetorkare. Plus allt småfix som jag förträngt troligen.

Bilen i annonsen ser lite sänkt ut tycker jag mycket smakfullt och inte för mycket.
Länk

Mvh Ola

Mina bilar:
Länk
30000mil 20151218
Då närmar sej väl 35000mil
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Den har nu gått 380000 ;-)
Shoppingluckan rasar nog snart av så ramen knappt finns kvar ;-)
Rosten äter upp hela bilen tyvärr.

Mvh Ola

Mina bilar:
Länk
Jo ,men det är ju ändå kvitto på att dessa 540isar går oerhört långt när dom sköts.Det går ju att byta bakluckan,det är värre när dom rostar upp undertill i tex domkraft fäste,trösklar,golv.tycker jag. Häftigt att du har kört så många mil,snart 20000 sen du köpte den.
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Rostig lite överallt nu.
Jag upplever att bilarna med sexor är bra mycket mindre serviceintensiva.
Körde en 530 från 9000-30000mil och bytte typ generator och ventilkåpspackning.
Nästan inget i framvagn.
Stora akilleshällen med M62 är att den jobbar med så hög temperatur och knäcker allt i kylsystem och allt annat i gummi och plastväg tids nog, inklusive kamkedjestyrningen.
Skulle jag köpa en med lite mindre mil på så skulle jag beställa en termostat som tar ner arbetstemperaturen. Finns specialare i USA att köpa.
Frågan är dock om som i detta fall med 17000 mil om det inte är i senaste laget.

Mvh Ola

Mina bilar:
Länk
Jo framvagnsdetaljer som slits på 540 tror jag har med motorns tyngd/motorstyrka att göra,det händer saker på min 530 också,ny växellåda bla efter 20000mil,backen la av sa han. Då kanske du ska titta på 540in i Arvika,det är väl inte så långt från sthlm. Tror att du får ner priset när du verkligen visar att du är seriös
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
37 mil.
Nej, jag tror inte ens att neråt 70 är någon vidare affär. Det kommer bli mycket meck.
På det ångesten med kamkedje styrningen som kommer hända garanterat.
Har man aldrig haft en sån trevlig bil kan det ju vara lite kul men jag har en och dessutom M5:an.
Frun kör e61:an så den slipper jag gudskelov.

Mvh Ola

Mina bilar:
Länk
Jag har haft en 550i -07 M sport, men den saknar jag inte,en fin bil och problemfri i 5 år vart den,men inte den känslan man får av 540. Saknar 540 känslan
Förlåt om man går OT men Jcr har du en F90 M5?

Respekt och beundran om det är den du har.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.