|
|
|
|---|---|
|
Någon här som har koll på ljud/radio eller vet vart man kan vända sig? Verkar vara någon komponent som glappar, måste rycka säckringen i bakluckan på städaren för att den ska hoppa igång. Har jag förstått det rätt så är enheten tvådelad, knappsats med kasettband i kupen och mottagaren som sitter ovanpå stäkaren. Ser ut som en coaxkabel/antenn som går in i alla fall. | |
|
3 länkar till dropbox för bilder Länk Länk Länk |
|
|
Närmaste bilverkstad har väl koll på det där? Det är säkert bara glapp någonstans. För övrigt så kan jag starkt rekommendera ett företag som heter Pixelfix.net för att fixa dina trasiga pixlar i färddatorn. |
|
|
Samtliga fel åtgärdade av Midas Elektronik nere i Tyskland... De löste allt, pixelfel samt retroanpassning med Bluetooth mottagare. När jag monterade ut enheterna i bagageluckan så märkte jag att den ena enheten var rätt varm. Fick tillbaka en rejäl påse med kondensatorer som de bytt ut vilket resulterat i att jag slipper dra ut säkringarna! |
|
| Kul - grattis till bra resultat! | |
|
Hej! Får man fråga vad fixet och anpassningen kostade? |
|
|
Tror jag betalade runt 800 Euro för genomgång och få allt fixat, Skickade ner en låda med 4 enheter ( ink färddatorn med pixelfel). Tror anpassningen var runt 300 euro. Men kontakta Dirk på Midas direkt, han har en prislista. dirk.botschen@midas-elektronik.de |
|
|
Hej Dextrocell, kul att du löste ditt problem och förlåt om jag kapar din tråd med en fråga. Jag har en likadan radio som dig och behöver montera ur den för att reparera pixelfel mm. Kan du hjälpa mig med hur man monterar ur radion? Har sökt på andra forum och som jag förstår det så ska man börja med att montera bort fronten på radion men hur gör man det? Tacksam för alla hjälp och tips... |
|
|
Man "drar" försiktigt loss plastramen, enklast genom kassettspelaren. Tänk på att grejerna har några år på nacken och är ömtåliga. När väl ramen är borta så sitter det två skruvar bakom som man skruvar loss för att få ut enheten. Ska du lämna in hela stereon/radion så sitter det minst en enhet till i bageluckan bakom passagerare sätet på förar sidan. |
|
| Ok, stort tack! Hade du nåt problem med att inte alla högtalare fungerade när man använde radion? När jag använder en blåtandskassett fungerar dock alla fint... | |
|
Hmmm nej inget jag märkte av, kassettbandspelaren använde jag öht tag inte. Lycka till med demonteringen! skickade en länk i ett PM med sidan ifrån repmanualen ang stereon. |
|
|
Hmmm nej inget jag märkte av, kassettbandspelaren använde jag öht tag inte. Lycka till med demonteringen! skickade en länk i ett PM med sidan ifrån repmanualen ang stereon. |
|
| Stort tack för hjälpen och PM! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.