|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Ni har säkert bättre erfarenhet än mig , men ny modell innebär väl barnsjukdomar ? |
|
| Amte vilken verkstad fixade värmerör en som vibrerade. | |
|
BMW Mölndal Göteborg |
|
| Tack Amte skall kolla med dom om det kan vara samma som vibrerar i min bil. | |
| Amte; Tack för tipset om värmerören nu har jag fixat till dom så dom inte vibrerar mot värmepaketet och nu är det tyst igen vid gaspådrag,nu skall bara Bridgestone däcken bytas till Continental så kanske den blir riktigt behagligt att köra igen.Detta problemet med värmerören måste finnas på ett antal X3 G01 med 2.0 d motorn, vi får väl se om det är nåt BMW kommer med nån åtgärd, troligtvis inte | |
|
Hej igen, BMW har redan lösning på det som dem kallar det i sin dator " puma", dem sätter fast nån distance eller nåt som håller fast rören! |
|
| Detta är när ett forum är som bäst, när man kan stötta andra! Skönt att du fick tyst på bilen NGA. Angående däck så bytte jag från Bridgestone till Conti och det räckte att köra runt hörnet på däckverkstan för att känna skillnaden till Contis fördel. | |
|
När jag frågade på BMW visste dom inget att det skulle vara nåt med några värmerör,då måste vi ta in den för felsökning ( så vi får in felsöknings kostnaden) nu gick garantien ut för ett par veckor sedan,så jag fixade det själv med ett par slangbitar runt rören och ett spännband runt båda rören, och detta tack vare Amte men jag skall kolla med dom igen det kan ju vara intressant och se deras lösning det finns kanske som reservdel. |
|
|
Mekanikern tog in mig i verkstaden och visade mig en film som någon hade filmat ljudet. Ska dit snart igen för trådlösa laddningen för mobilen har slutat fungera ,kan fråga efter numret på jobbet. |
|
| Amte, du skulle inte vilja fråga dom om det är någon distans eller isolering som bmw tagit fram och om det isåfall går att köpa på resrvdelsavd. Jag tror att man kanske rentav tagit typ klen vvs isolering och lagt runt rören och sedan ett buntband om det hela, men vi får se om dom är villiga att tala om hur dom har löst det. | |
| Ja de kan jag göra! | |
|
Amte Hej igen med lite övertalning fick jag bmw här att kolla i sin puma dator som du nämde och mycket riktigt låg där ett åtgärdspaket med nån distans och slangklämma,så även om jag med hjälp av dej löste det med ett tunnt plaströr runt båda rören och sedan ett plaststrips om det hela och som funkar bra,så lämnar jag in den så bmw får sätta dit deras lösning kanske bättre med slangklämma än plaststrips.Men Tack än en gång. |
|
| Vad bra att de löste sig, vad kör ni med för däck? Skulle välja ha mer tysta än orginal | |
|
Berätta vad du har idag. 1) Märke & modell 2) Storlek - Dvs bredd/profil och fälgstorlek 3) Hur långt har de gått? |
|
| Min leverades med Bridgestone ALENZA 001 245-50-19 och där är väl 4-5mm kvar men dom skall bytas så fort jag får tid,och sen skall det monteras Continental premium contact 6 sen blir det aldrig mer ett Bridgestone däck mer, bara tanken på vilken knepig representant dom har här i Skåne gör det ännu säkrare. | |
| låter som punkteringsfria däcken som spökar, jag köra alltid med vanliga däck, när jag bytte på min X3 F25 så blev det tyst höger fram. | |
|
Hej Min bil börjar också låta lite konstigt speciellt när det är kallt ute. Nu på senaste tiden hör jag att det knäpper till höger fram "klonk ljud" eller hur nu man ska förklara. Kör jag över vägbula då kommer ljudet, har inte haft detta problem innan. Kanske samma problem som NGA. Snart 2 år gammal bil. |
|
| Det är normalt enligt BMW jag har samma i min bil knäpper till på höger fram det började när den gått ca 2000 mil men man vänjer sig att det inte är som för tiden då BMW fortfarande stod för lite kvalite,det andra problemet med värmerören som vibrerade vid vissa varvtal är borta tack vare Amte som tog upp det här, och som jag sen kunde med viss möda få BMW till att läsa i sin problemdator och efter att jag byt verkstad.Min nästa bil lär inte bli en BMW. | |
|
Tack NGA, löjligt BMW och irriterande/störande ljud måste jag säga.. Jag har ju fortfarande garanti kvar, får vi väl se vad BMW säger. Dem tycker väl att det är normalt. En bekant har fått lämna in sin nya X5 45e redan 3gånger inom ganska kort tid och då tycker man att en bil för den prisklassen skall hålla ett tag iaf. Kanske vi har fått måndags ex :) |
|
|
Jag tror dom har måndag alla dagar i veckan hos BMW, förvåna dig inte om dom säger att det är normalt ,jag tror också dom sa till mej att så låter det innan allt rättat till sig ,så jag undrade vad det var som skulle rätta till sig men fick tyvärr inget svar på det. Och sen undrar dom i sin reklam vad man har för anledning att inte välja deras iX3 det blir väl ännu värre med alla barnsjukdomar den kan innehålla, så nä jag tror det får bli nåt annat frågan är bara vad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.